4355
Sök

Ford sierra clx dohc -90 går konstigt :S

41 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
tjäna! min sierra går bra när ja gasar mkt o så men när ja kanske ligger o fiser i 70 - 90 så börjar den hacka som fan o ibland dör den :S vad kan detta bero på ?? bränslefilter kanske eller nått? tack  för svar mvh macke

41 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
det är en ford sierra clx dohc - 90

466 Inlägg
26 juni 2010
ja det kan det vara annars tändningen.. är det fördelare så kolla fördelarlocket o rotorn... Tändkablar kolla så dom är hela

41 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
okaj tongue ja jag ska kolla de

Majestas
1 319 Inlägg
26 juni 2010
Sierra Dohc:en har "fast" tändning. Dvs ingen traditionel fördelare med rotor osv.
Dessutom borde väl problemet inte ligga där om symptomet uppstår rätt sällan, och vid viss hastighet..

Kolla TPS givaren/Trottel-sensorn.. sitter i ett kontaktstycke i spjällhuset.. dra ut kontakten och kör bilen som vanligt och se efter om problemet återstår.

Team VeboTrim

41 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
okej tack för svaret tongue ska kolla de ikväll;)

41 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
jag har kollat TPS givaren/Trottel-sensorn och bilen gick mkt sämre när ja drog ut den.

3 354 Inlägg
27 juni 2010
då kan det nog inte vara den. kollat mapsensorn? svarta lilla dosan på insugssidan vid fjädertornet.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

41 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
hmm ska kolla de tongue

41 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
asså forda jäveln går bara sämre o sämre. dör hela tiden nu när man typ ska bromsa in o stanna. och hackar satan när man kör sad vet inte va ja ska göra. de kan inte va bränslepumpen i tanken? de e väll den ända tanken? tack för alla svar // Macke

Saabifierad
2 031 Inlägg
27 juli 2010
Testat insprutningsrengöring? min gamla Sierra började gå konstigt så fort jag köpt den, hällde i insprutningsrengöring plus en full tank så var det löst.

Uppkommer detta problem även om du ha full tank?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

41 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
. nej de har ja inte provat. ne asså de e mest när det är runt 15-0

41 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
har provat de du skrev och det blev ingen skillnad sad

16 Inlägg
6 augusti 2010
har samma fel med min tourneo/transit sad
tror det är samma dohc 2.0i motor med elektronisk tändning
någon som vet hur den känner av vilket läge cylindrarna är i för att få rätt timing på tändningen?
hör av dig om du hittar någon lösning

41 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
ja öppnade öluftburken och så såg ja att vevhusventelationen eller vafan de heter va igensatt. så rensade de o bilen har inte hackat eller stannat sen dess tongue hopppas de va de som va felet:P

16 Inlägg
8 augusti 2010
själv har jag testat att dra ut pluggen ur maf:en
och körde open loop
det hjälpte smile
så jag gissar att jag behöver en ny?
eller kan det vara något annat som inte vill samarbeta med maf:en?

41 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
maf:en? vafan e de tongue

16 Inlägg
8 augusti 2010
maf = luftmassa sensorn
den som mäter hur mycket luft motorn suger i sig,
så att datorn kan anpassa mängden bränsle att spruta in.

den sitter efter luftfiltret och ser ut som en konservburk med kontakt på smile

upptäckte att många fordar har samma modell
tex mondeo, transit, scorpio, galaxy och sierra

jag upptäckte även att begagnade ford delar från england
kostar inklusive frakt mindre än halva priset av vad skrotarna tar här i sverige tongue

även tändstift till bilen, ford ville ha 900 spänn men i england betlade jag inklusive frakt 375:-

england = billigt smile
Senast redigerat av tourneo (8 augusti 2010)

41 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
fan den går dåligt igen xD jävla rooorda jävel^^

41 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
fooorrdaa**

Sök