3226
Sök

Köpa material å tillverka eget membran till extern wg.

One Man Clan
4 287 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
Tjosvejs!

skulle behöva ha tag i något  material som man kunde gjort ett nytt membran av till min externa wastegate.

vilka material kan man köra med å vart kan man köpa dom ?

skulle behövt en stump på 100mm diameter å 3-5mm tjocklek.

kan man använda teflon eller blir värmen för hård tros?

de är brådis som fan...behöver köra med bilen på tors/fredag...
helst imorgon..

59 Inlägg
19 juli 2010
Hej, jag har själv spräckt mitt WG membran och ska tillverka ett eget i sk Silikongummi. detta är det mest hållbara matrialet som går att få tag på utan att det ska kosta skjortan. silikongummi klarar ca 200-300 grader och har du en vettig wastegate så lär det inte vara något problem om inte din ventil läcker som ett såll i styrningen.

Lundgrens maskinförnördigheter har iaf gummit.

men ska du verkligen ha så krafitgt membran? mitt org är 2 mm och jag kan sträcka mig till att kanske ha 3mm.
Senast redigerat av suprahellstrom (19 juli 2010)

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 juli 2010
Trådstartare
suprahellstrom skrev:
Hej, jag har själv spräckt mitt WG membran och ska tillverka ett eget i sk Silikongummi. detta är det mest hållbara matrialet som går att få tag på utan att det ska kosta skjortan. silikongummi klarar ca 200-300 grader och har du en vettig wastegate så lär det inte vara något problem om inte din ventil läcker som ett såll i styrningen.

Lundgrens maskinförnördigheter har iaf gummit.

men ska du verkligen ha så krafitgt membran? mitt org är 2 mm och jag kan sträcka mig till att kanske ha 3mm.

Jag har hystat den wastegaten åt sidan..

sitter 60mm wg på istället.

jag testade med material som man använder när man reparerar gamla Livflottar osv.

de är armerat gummi och de verkade funka, i alla fall ett tag.

kan väl tillägga att den där wgn blev 150-200 grader på toppen säkert för kablar som låg emot toppen dom smälte på gamla wgn, nya wgn blir inte alls så varm.

59 Inlägg
19 juli 2010
tja, beror ju givetvis lite på hur man placerar wastegaten också iof. Min sitter uppochner eller vad man ska säga och då kommer det med all säkerhet att bli mindre strålningsvärme. sen sitter det en värmeplåt på min också så borde absolut inte vara några problem. Hursomhellst så ficka jag en redig bit gummi så kan göra ett antal till om det skulle gå sönder tongue

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
suprahellstrom skrev:
tja, beror ju givetvis lite på hur man placerar wastegaten också iof. Min sitter uppochner eller vad man ska säga och då kommer det med all säkerhet att bli mindre strålningsvärme. sen sitter det en värmeplåt på min också så borde absolut inte vara några problem. Hursomhellst så ficka jag en redig bit gummi så kan göra ett antal till om det skulle gå sönder tongue

Ja min sitter med toppen uppåt. utan värmesköld. å precis allt avgashus,downpipe.grenrör är lindat med avgasbandage förutom lite på Wgn. kan väl säga att de är rätt ljummet under huven även efter typ 1 timme tongue

Sök