Står jag på tomgång och gasar upp den och sedan släpper gasen vill den dö och ibland gör den även det.
Är jag ute och kör och gasar fullt så "hänger" den inte med, den sackar precis som att den inte får tillräckligt med soppa.. Vilket den borde få. Gasar man lugnare så hänger den med fint.
Den har även börjat tvärdö, alltså svarar inte på gas och dör. Måste starta om den, vilken går hur bra som helst..
3 problem alltså, gissa hur mycket ni vill, hjälp uppskattas
EDIT: Nu när jag står på tomgång och varvar upp den fort svarar den knappt. Gasar jag däremot sakta uppåt går det bra..
Senast redigerat av NordstromJ (11 augusti 2010)
If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
Har gjort om lite i motorrummet, skrapat asfaltsmattor i bak och under framsätena, orkade inte längst fram. Även slitit bort toningen, gör sig bättre utan.
Är den inte så jävla ball?
Senast redigerat av NordstromJ (12 augusti 2010)
tummen upp för dina idéer!! Om du har lust får du gärna berätta lite detaljrikt.. då jag har en 16v motor liggandes som är mer eller mindre förberred för turbo.
Min volvo var ungefär som din ett tag, provade en polares dump, körde jag och mosade lite, sen släppte gasen så dog bilen totalt, körde jag lugnt funkade den fint. Byt dump och prova.
Min volvo var ungefär som din ett tag, provade en polares dump, körde jag och mosade lite, sen släppte gasen så dog bilen totalt, körde jag lugnt funkade den fint. Byt dump och prova.
Har ingen dump på min turbo..tydligen, trodde alla hade en originaldump men fan inte min.