greta skrev:
Citat från Pluggen
Nu när han har fått mitt kk, tar han fram ett papper om delgivning om att mitt kk är omhändertaget och börjar fylla i... WTF tänkte jag så fort körde jag inte och jag körde inte vårdslöst heller när jag körde om. Så jag protesterar lite försiktigt mot det vilket inte hjälper överhuvudtaget. Han frågar om jag inte vet vad jag gjort... och fyller i med att jag hade haft en snittfart uppmätt till 196 Km/h på E18 som går utanför oss och som senare ansluter till den väg 45:an som jag åkte på då jag blev stoppad. Helt chockad och handlingsförlamad mer eller mindre får jag inte fram ett ord och inser tyvärr inte vikten av vad som hänt förens lite senare under kvällen.
Har tittat flera ggr på delgivningen och inte fattat att jag inte fått fram några ord till polismannen medans han stod hemma hos mej, för på delgivningen under "PLATS" står det att jag blev stoppad på E18, vilket jag inte blev, jag blev stoppad över 1 mil från E18 på 45:an. Jag var inte ens ute på E18 och åkte!! Andra felet på delgivningen var att han stavat reggnummret fel... han har skrivit ett C som mellanbokstav... medans jag har L. Och det syns klart och tydligt att det inte är fråga om något slarvigt L.
GRETAs reflektioner
"varför stoppade han "mej" inte på E18??" skriver du nu och tidigare har du skrivit vid inledningen om hjälp " Jag var inte ens ute på E18 och åkte!! " Du ljög således om att du inte varit ute på E18. Jag tror så här att du visste att du kört jättefort (196 km / tim) och att det var detta som du erkännde och fick böter på och det var väl detta som jag kan jag tro var anledningen till att polisen tog körkortet. Du skrev alltså på att körkortet är omhändertaget.
Du fick panik,(=tunnelseende) men det hade varit bättre om du diskuterat detta direkt med polisen på stationen dagen efter. Det har kommit ut mycket "skit" och folk har tyckt både det ena och det andra och saker blir lätt sanningar när Internet används som forum.
Angående reg. nummer C och L kan jag tänka mig att det när det skrivs på ojämnt underlag lätt kan förväxlas. Men det var väl du och din bil ? Var ärlig.
Hoppas också att du har semester nu och får semesterersättning och att saker snabbt ordnar upp sig. Hoppas också att du lärt dig att inte köra för fort och reta inte upp dig på norrmän.
Ett tips för att få pengarna att räcka längre. Se över alla utgifter, det finns alltid en massa utgifter att ta bort ex tidningsprenumerationer, böcker, göra bättre avtal på elen försäkringar m.m. Se över huslån förtidsinlösen lägre räntor