jo priserna och delarna hade jag faktiskt koll på. Ja kan tänka mig att lägga ut hur mycket som helst på bilen, så länge det är en bil att satsa på.
Det som får mig att tveka är egentligen tanken på att en annan bil i den prisklassen skulle vara lättare att trimma och ger mer prestanda än min s40 t4 med steg 3.
Visserligen väger ju inte den s40n mycket, och många säger att -00 är som en helt annan bil om man ska jämföra det med -98 och -99.
Jag vill helt enkelt ha en bil i den prisklassen som s40n kostar, den skall vara trimvänlig och ge en väldigt bra prestanda med dem hästarna och vridmomenten. Att lägga ut pengar på det är inga problem, det har jag räknat med.
Men säg som exempel. En saab 9-3 -99 steg 1, ger mer eller mindre 75hk mer. Jag fick 30hk mer.
Sedan har jag ju nästan 200hk original. Men båda hamnar ju på nästan samma hk och nm. Väger nästan lika mycket också.
Läst dock att 9-3 ska slå T4n pågrund av att turbon är vassare i saaben. Sedan kommer ju laddtrycket på 3K varv på min, men det kanske är så med dem flesta.
Vissa säger att man ska satsa på audi s4. Sedan har jag haft tankar på att skaffa mig en c70 T5. vet dock inte hur bra dessa bilar är och hur bra dem går.
Någon som har svar på alla mina dumma frågor?
Låt oss jämföra dessa bilar med varandra. Dessa kommer i stort sätt ha samma hästar och nm.
S40 T4 -00 steg 3
Saab 9-3, den med 153hk original (fast steg3)
c70 T5, den ligger runt 250hk om ja inte har fel.
Saan 9-3 aero original eller runt 260hk.
Audi s4 runt 250-260hk.
Observera att föraren är detsamma, vad det gäller skicklighet mm.
Vilken bil har bäst prestanda vid vilka hastigheter och varv?
Väldigt tacksam för svar.