2476
Sök

volvo

4 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
Hej

jag har några frågor som jag gjärna skulle vilja ha svar på..
Finns nått ställe som säljer billiga volvo?.
Sen undrar jag om det är svårt att sätta i en v8 motor i en bil?.
Trimming, är det något man gör över en dag lr tar det längre tid? vad skall man ha för hk för att det skall vara bäst?
Skulle vilja hitta en billig volvo och fixa till med en v8 motor..Sedan ha ett bra drag i den..

Herr
1 722 Inlägg
21 juni 2006
Inget är lätt fall du inte kan det! måste tagga nu, roskilde kallar :> räkna me många svar, gl!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
21 juni 2006
Mja... en dag tar de ju inte. Men gör du det snabbt så kanske ja. Men de ska ju helst bli bra gjort oxå.

Allt för den där jävla hatten!

4 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
Okej.. nja, det är inte jag som skall göra det..min kille har lovat att hjälpa mig, men han e så seeg! så jag tänkte då får la jag köpa en vovlo och saker till den..därför jag vill ha en billig volvo, så jag kan lägga ut mer pengar på att fixa den..

1 639 Inlägg
21 juni 2006
Det kvittar om du stoppar en törstig gammal V8 i en Volvo (740/240) så blir den ändå rastad av nyare bilar med små fyror. Vem vill ha en Volvo med V8 när soppan kostar 13kr litern ?
Om man absolut ska ha en gammal container så är det bättre att satsta på en Volvo med turbo vilka är lätta att trimma så de går betydligt bättre än en med isatt V8, dessutom går det åt att det är en 75'a eller äldre för att du ska kunna typa den p.g av avgasreningskraven.
Senast redigerat av mrcelica (21 juni 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

608 Inlägg
21 juni 2006
skaffa en 240 en sån hittar du billig lite var som helst kolla först på www.blocket.se
sen skaffar du t.ex en cheva 350  motor brukar inte va så svårt att få dom i 240:orna
och då har du en riktigt rolig bil tongue

old volkswagens never die,they just get lower:D

Hård skalle
229 Inlägg
21 juni 2006
Håller med Mrcelica. Satsa på en billig 240 eller 740 med turbo så kan du lätt skrämma upp den
så att det räcker för billigare pengar och enklare jobb.

All on... ...full out!

60 Inlägg
22 juni 2006
gillar du V8 köp en riktig bil då..inget volvo kraffs...de gubb äckel bilar

no fat chicks !!!

10 287 Inlägg
22 juni 2006
Usel rubrik. Tråd låst.

Läs: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18179

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök