3565
Sök

S40 2.0T -00! Varvräknaren flyger iväg..

10 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
Säg att jag ligger på 4ans växel i 70! Jag trycker nu ganska hårt i gasen, och varvräknaren bara sticker iväg? Upp mot varvstopp?

Nån som vet vad som är fel?

MVH!

508 Inlägg
5 juli 2010
koppling är väl påväg att ge upp, den slirar alltså...

388 Inlägg
5 juli 2010
Som tidigare talare låter det som kopplingen slirar köp en T4 koppling passar rakt av så har du koppling ifall du vill trimma lite senare.

1 353 Inlägg
5 juli 2010
är det bara varvräknare som sticker iväg eller motorn som varvar ur?
varvar motorn så är som tidigare talare sagt att kopplingen är slut.

3 860 Inlägg
6 juli 2010
Säger samma som Chrille88 !!! Hör du att varvet på motorn med sticker eller är det endast mätaren?!!?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

1 353 Inlägg
6 juli 2010
spokenratt skrev:
Säger samma som Chrille88 !!! Hör du att varvet på motorn med sticker eller är det endast mätaren?!!?

Crille88 wink
verkar som väldigt många inte vill ha hjälp, har svarat i ett flertal trådar där TS inte skrivit nåt mer. skapar man en tråd o ber om hjälp så får man juh se till o kika in o kolla vad man fått för svar, har man löst de på annat håll så kan man skriva det för att på så sätt hjälpa andra så kanske vi nån gång kan slippa 3000 trådar om samma sak, ja menar hur många trådar finns de inte gällande dumpventiler, dumpventiler i volvo 800/700/900 osv...

10 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Crille88,   Ja! Motorn sticker iväg också! Inte enbart varvräknarn..
Senast redigerat av kiFFE_S40 (7 juli 2010)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 juli 2010
kopplingen är slut, bara och byta smile

3 860 Inlägg
7 juli 2010
Crille88 skrev:
spokenratt skrev:

Crille88 wink
verkar som väldigt många inte vill ha hjälp, har svarat i ett flertal trådar där TS inte skrivit nåt mer. skapar man en tråd o ber om hjälp så får man juh se till o kika in o kolla vad man fått för svar, har man löst de på annat håll så kan man skriva det för att på så sätt hjälpa andra så kanske vi nån gång kan slippa 3000 trådar om samma sak, ja menar hur många trådar finns de inte gällande dumpventiler, dumpventiler i volvo 800/700/900 osv...

Håller, löser man problemet är det ju snällt o dela med sig o berätta vad det var!

Men åter till denna tråd då.... Ja, jag sätter min pengar på FUNKIEE's svar, Kopplingen...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

1 353 Inlägg
7 juli 2010
kiFFE_S40 skrev:
Crille88,   Ja! Motorn sticker iväg också! Inte enbart varvräknarn..

då är de din koppling som slirar, dvs lamellen e slut,
slirar den mest på 4:an 5;an eller på de lägre växlarna också?
vilket som ska de bytas, ALLT inget snålbyte med beganad lamell eller liknande,,
tryckplatta, lamell och urtrampningslager smile

10 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
hehe, den slirar nog på alla växlar ja..     Behöver man ta ur motorn för att byta allt sånt?

Sök