Är det någon som har någon kunskap om åk-gräsklippar rally? Det finns några få klubbar i Sverige men jag har inte hittat någon info om någon klubb i närheten av Göteborg. Någon som vet något?
Denna annorlunda motorsport är inte särskilt vanlig i Sverige, dom flesta tror nog att man är rätt dum i huvudet när man nämner ordet gräsklipparrace haha. Men i vissa länder bl.a U.S.A. så är detta en sport som är ungefär lika stor som folkrace är i Sverige.
När man säger ordet åk gräsklippare så tänker många på en liten traktor som går i 5km/h men det är inte särskilt avancerat för den kunnige att få en gräsklippare att gå i 40km/h+. Jag själv har en gräsklippare som går i ca 60 - 70km/h med ett bra ax och det är så jävla kul att sladda runt på grusparkeringen med den.
Om det inte finns någon rallyklubb för åk gräsklipparrace i Gbg trakten har jag seriösa planer på att eventuellt starta en egen klubb för detta. Låter detta som en rolig lite annorlunda ide, eller tycker du att det är helt idiotiskt, du kanske t.o.m. skulle ha intresse för detta? Kommentera gärna med din egen åsikt och berätta vad du tycker!
Jag själv håller på med ett projekt, eller jag tänkte ha de som projektarbete i skolan. Men det blir bara med en mopedmotor istället för original. Var inne på fiddymotor 200cc men blir nog inte det. Vad har du för motor på din? Lägg in bilder! Mvh
Hm, synd att mitt lilla projekt inte funkar (visningsbilden)
Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!