3100
Sök

SAAV 9-5 som inte startar alla gånger, men hoppar igång när man rullar igång den..

44 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
Nu skulle jag behöva hjälp att hitta ett fel på min SAAB 9-5 98" 2.0T
bilen startar och går hur bra som helst. Men sen om jag stannar nån stans, och ska åka iväg så vill bilen inte starta, det är bra med ström i motorn. och start motorn går runt med bra fart. låter man bilen bli kall eller stå ett längre tag så brukar den kunna gå igång igen.

När bilen inte startat så har vi rullat igång den  , och då startar den, konstigt tycker jag att den bara vill gå igång när man rullat och inte med startmotorn, tändningslåsen brukar ju kunna krångla på dom vet jag, kanske än nå glapp där, vet ej.

skulle vara tacksam om jag fick svar på de här, sån som själv har haft samma problem?

Mvh Tobias

2fast4you
371 Inlägg
8 juli 2010
va me om detta me en 850 en gång. då var det faktiskt startmotorn även fast jag tyckte att den hade bra fart.

haru kört fast eller

44 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
impresst skrev:
va me om detta me en 850 en gång. då var det faktiskt startmotorn även fast jag tyckte att den hade bra fart.

ok, då ska jag kolla upp de:) tack för svaret
Mvh Tobias

1 497 Inlägg
8 juli 2010
Vevaxelgivaren.

44 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
AxlSam skrev:
Vevaxelgivaren.

tack för tippset, då vet jag en till sak som jag ska kolla upp smile kommer ni på nå mer vad som stämmer in på detta bettende så skriv... Mvh Tobias

Sök