zippo skrev:
AEN skrev:
Vgren skrev:
Jag har samma problem med min A6:a 03:a. Hittade en slang som det var ett stort hål i. Bytte den och den gick bättre men inte helt ok. Min rycker till mest vid segdragning på tex 4:ans växel från 50 och upp till 70. Det ska ju inte vara några problem men man måste skicka i en lägre växel eller släppa på gasen så att det tar ett kalenderår att komma upp i 70-80. Riktigt irriterande. Ska prova att ta isär LMM:en och rengöra.
tror inte jag har någon vacuum eller tryckläcka... laddtrycket ligger fint och stabilt och även vacuumet
Ska rengöra LMMen men ska bara försöka ta mig in i den... bosch har ju tydligen en special torx skruv till sensorn som inte verkar gå att få tag i bits till...
Den är knepig att få bort. Har du felkoder på LMM?
Jag har inga felkoder på någonting... kollades upp i samband med chippningen och det som fanns var en felkod på överhettningsskyddet för passagerarrutan (som jag själv orsakat)
Ja spolarna byte jag förut och när den rasade helt så gav den felkod...
Men nu finns som sagt inga felkodet..
Svårt att säga vad det är, men om någon tryck/vacuumslang skulle vara trasig så borde det väl yttra sig hela tiden... vilket det inte gör... det är inte alltid samma visa fast jag kör på samma sätt... och om jag laddade säg 1bar när problemen började så borde det ju läcka varje gång jag når 1bar.. eller??
Det känns mer som att den inte får det den behöver för att kunna leverera all kraft på något vänster... antingen fel blandning eller för lite överhuvudtaget... vid normal belastning så har det aldrig varit något problem...
LMM kan det mycket väl vara... inte att den är helt trasig, men kanske skitig och ger fel värden.... Lambda borde ge felkod, men det kan likaväl vara dem.
Soppapumpen dålig eller inte orkar/kan leverera den mängd som behövs... igensatt soppafilter...
Spirdarna ska ju klara av den här chippningen, men kan ju vara skitiga eller dåliga...
Vet inte rikitgt vart man ska börja... bilen går ju bra, men man vill ju att allt ska gå perfekt
Hörde med mekonomen verkstad och dom kände btw inte till någon 5 stjärning torx.. och vad som kunde se i lådan hade dom inte heller någon... jävla bosch :-P