3178
Sök

Volvo 855 - Styrväxel eller servopump som är sönder?

Volvobitchen
8 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
Har haft 2 som kollat bilen, eller inte så noggrant men den ena tror det är styrväxeln som rykit och den andra tror det är servopumpen...
Ibland när bilen är på tomgång hör man ett vinande som kommer från under motorhuven...Det är inte alltid det viner men när det gör det är det ganska högt. Bilen är extremt svårstyrd åt höger, alltså bara åt ett håll därför som det kanske vore konstigt om det är servopumpen?
Eller det kanske är så att vinandet och svårstyrningen inte alls hör ihop till samma problem?

Tjejer kan

4 001 Inlägg
9 juli 2010
det är ju inte ovanligt att styrväxlarna ger upp på dom bilarna

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Mr. AUDI !
642 Inlägg
9 juli 2010
Hej, jag har sålt 10-15st styrväxlar till Volvo 8serien på jobbet med liknande symptom på 3mån så jag tippar på det!

Mvh!

Four Rings To Rule Them All!

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
9 juli 2010
dom börjar bli till åren
ingen av mina bilar har haft några problem ingen jag känner heller
dock har jag hört pumpar som låter illa rätt ofta

styrväxeln är inget roligt att byta då bakre motorfästet är bultat i styrväxen =/

Kör fort så hinner inget hända...

Volvobitchen
8 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
Nä de blir väl till att köpa en styrväxel på skroten o se om jag hittar någon som jag hjälpa mig billigt, lät ju som de kan bli dyrt med tanke på att de då kommer ta lite tid att byta den...

Så de kan vara pumpen som får till det lätet då?

Tjejer kan

Pedant med passion för bankörning
113 Inlägg
8 oktober 2010
Lätet vet du ju vart de kom ifrån nu så byt styrväxeln som jag och Wahlbeck sa så har du säkert en fungerande bil du klarar att slita ut ännu ett par framdäck med i ett par år till smile

BMW ///M-Power - När du älskar att köra!

982 Inlägg
8 oktober 2010
om bilen bara är tungstyrd åt ett håll så borde de väl inte va pumpen ?!?!?!

Pedant med passion för bankörning
113 Inlägg
9 oktober 2010
Ne precis, du har så rätt så, alltså bör det vara styrväxeln....

BMW ///M-Power - När du älskar att köra!

Sök