Tjipp.
Som sagt, har en S4 -99b som inte vill ladda.. när man startar så bygger den upp till 0,8-0,9 bar innan den går in i "safemode" och stryper laddet @ 0,3 bar. (Chippad som ni förstår)
Har inte minsta aning om vad det kan vara, bytt magnetventil samt avgastempgivare, provtryckt systemet, kollat wg:s, testat med annan lmm osv osv, det mesta "mekaniska" därmed.
Lagt ner mycke pengar för att försöka få ordning på detta, men hittar inte felet, börjar bli rätt
frustrerad och det sliter hårt på plånboken.
Nästa steg vore väl nån BRA firma/person som kan just dessa bilar jävligt bra, som ev. kan mäta lite under körning / rullande landsväg. (Börjar misstänka nått el fel nånstans)
Då bör dom ju, om dom är kunniga, se vart signalen kommer ifrån som slår ifrån laddet.
Så, tips på vad det kan vara är välkommet, gärna även tips på firmor/privatpersoner som kan dessa bilar och gärna bor så långt norrut som möjligt, då jag håller till i Luleå. Är dock inte omöjligt att jag kan ta mig en resa söderöver om det finns nån som mer eller mindre kan garantera att dom kan fixa det och inte ska ha nå ohyggliga summor pengar för det.
// Jarno S
Just another sick man in this sick world..