4337
Sök

Köra med glasfiber på vinter

152 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
Hejsan

har glasfiber kjolpaket och front på en av mina bilar, min fråga är om jag kan köra med glasfiber på vintern? en snubbe sa att det inte är att rekomendera. någon här som kör på vintern?

Smålänning
7 887 Inlägg
12 juli 2010
Klart du kan, varför skulle inte det gå?

Men läxa upp snödrivorna får du nog lämna till oss i gamla Volvos om du vill ha fronten kvar efter vintern smile Glasfiber är inte särskilt tåligt om du känner för att meja snödrivor.

Det är det enda problemet jag kan se, att glasfiber blir skört som attan... Det tål ju inget ens på sommaren yikes

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

152 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
twin_cam skrev:
Klart du kan, varför skulle inte det gå?

Men läxa upp snödrivorna får du nog lämna till oss i gamla Volvos om du vill ha fronten kvar efter vintern smile Glasfiber är inte särskilt tåligt om du känner för att meja snödrivor.

Det är det enda problemet jag kan se, att glasfiber blir skört som attan... Det tål ju inget ens på sommaren yikes

ja hörde att d blir lätt repor av stenskott

16 197 Inlägg
12 juli 2010
sen är de ju så att ofta så e ju inte glasfiberprodukter behandlade me topcoat på insidan så att de kan suga åt sig en hel del vatten om man har otur.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

152 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
sen är de ju så att ofta så e ju inte glasfiberprodukter behandlade me topcoat på insidan så att de kan suga åt sig en hel del vatten om man har otur.

vilket gör att d blir rost då eller

16 197 Inlägg
12 juli 2010
tobbe12 skrev:
evilaudio skrev:

rost?? nej men glafibret sväller å blir mjuk/sunkigt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

152 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
tobbe12 skrev:
evilaudio skrev:

rost?? nej men glafibret sväller å blir mjuk/sunkigt.

ok förstår, men räcker det med att ha vanligt garage? för att typ bilen ska klara sig, har inte varmgarage,

183 Inlägg
13 juli 2010
räcker med ett garage med duglig luftcirkulation

Sök