3419
Sök

Saab 9-5 oljelampa blinkar till i bland

33 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
har köpt mig en saab  9-5 2,3t 99:a problemet är att ibland när jag släpper gasen å kanske svänger så blinkar oljelampan till knappt man hinner se det olja finns det i motorn. någon som kan ha en idé om vad det kan bero på? min tanke är kanske att tomgången daler lite för lågt då det är automat med hmm

allt löser sig

1 497 Inlägg
13 juli 2010
Dåligt oljetryck.
Troligen igensatt oljesil.

33 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
tycker det borde visa sig oftare hänt en gång sedan jag bytte vakumslangarna då dom var av. då gick den ner så den nästan dog då tändes den. så nu blinka den till i en knappt sec.. är det svårt jobb å plocka sumpen på den?

allt löser sig

485 Inlägg
13 juli 2010
stefftech skrev:
tycker det borde visa sig oftare hänt en gång sedan jag bytte vakumslangarna då dom var av. då gick den ner så den nästan dog då tändes den. så nu blinka den till i en knappt sec.. är det svårt jobb å plocka sumpen på den?

så svårt är det inte . lite klurigare är det att få ner oljetråget på 95 orna har jag för mig  : )

33 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
ja det är bara å riva skiten då... skall man byta oljepump eller bara göra rent silen? hmm

allt löser sig

33 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
ja det är bara å riva skiten då... skall man byta oljepump eller bara göra rent silen? hmm

allt löser sig

Bmw Entusiast
110 Inlägg
13 juli 2010
Räcker med att rengöra silen! Men kolla upp att pumpen inte är sliten på något vis också!
Senast redigerat av _Bmw_Power_ (13 juli 2010)

485 Inlägg
13 juli 2010
stefftech skrev:

räcker bara att göra rent silen , eventuellt köpa ny sil smile rengör även allt annat i oljetråget . byt även oljetrågspackning

33 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
tack för tippsen får väl riva skiten i morgon då för på torsdag skall jag iväg med bilen.. smile

allt löser sig

485 Inlägg
13 juli 2010
stefftech skrev:
tack för tippsen får väl riva skiten i morgon då för på torsdag skall jag iväg med bilen.. smile

kom på att det inte finns oljetrågspackning. köp flänstätning,  loctite 510 heter den och finns att köpa på vilken bilmack som helst skulle jag tro.

33 Inlägg
15 juli 2010
Trådstartare
jag fann felet oljekontakten var det big_smile var inne på saab å prata med en verkstadschef å vi kom fram till oljekontakten

stefftech skrev:
har köpt mig en saab  9-5 2,3t 99:a problemet är att ibland när jag släpper gasen å kanske svänger så blinkar oljelampan till knappt man hinner se det olja finns det i motorn. någon som kan ha en idé om vad det kan bero på? min tanke är kanske att tomgången daler lite för lågt då det är automat med hmm

allt löser sig

485 Inlägg
15 juli 2010
stefftech skrev:
jag fann felet oljekontakten var det big_smile var inne på saab å prata med en verkstadschef å vi kom fram till oljekontakten

stefftech skrev:

härligt att det löste sig smile

8 Inlägg
21 november 2011
Vart sitter den kontakten? Har samma fel på min :p

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök