2809
Sök

Saab verkstad i Göteborgs området

10 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
Tjena!

Har problem med centrallåset på min Saab 9-3 2003, det går inte att låsa/låsa upp förar dörren. Har hört med mechanum i Partille & de har inte tid för felsökning förens 2 veckor.  Jag undrar om nån här känner till verkstäder som skulle kunna fixa detta helst billigt i Göteborgs området.

Trucker
2 710 Inlägg
13 juli 2010
Billigt..

Har du en såpass ny bil så borde du ej tänka så mkt på pengar! Googla bilverkstad i Partille, Lerum o allt va de e.. Lr så kan du i värsta fall greja själv wink Svårt är det inte!

Fart missbrukare

10 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
jag tänker lägga max 4000 kr. Det kan vara problem med vajer i dörren har jag hört från tidigare ägaren. jag kan inte greja med bilar har ingen erfarenhet. det står även i SID panelen, problem med lås, kontakta verkstad.

Måste det vara saab verkstad eller kan alla verkstäder lösa det?
Senast redigerat av lgt533 (13 juli 2010)

OEM Rox
245 Inlägg
14 juli 2010
BMWgrabben skrev:
Billigt..

Har du en såpass ny bil så borde du ej tänka så mkt på pengar! Googla bilverkstad i Partille, Lerum o allt va de e.. Lr så kan du i värsta fall greja själv wink Svårt är det inte!

Man ska väl alltid tänka på pengar eller? Många verkstäder tar sjuuka tim-pengar för sina jobb. Morsans 850 kostade 16.000 att få bytt ut några ventiler, grannen gjorde sitt på en annan verkstad 3 mil bort som kostade 7500kr..

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

8 886 Inlägg
14 juli 2010
lgt533 skrev:
jag tänker lägga max 4000 kr. Det kan vara problem med vajer i dörren har jag hört från tidigare ägaren. jag kan inte greja med bilar har ingen erfarenhet. det står även i SID panelen, problem med lås, kontakta verkstad.

Måste det vara saab verkstad eller kan alla verkstäder lösa det?

Det måste inte vara en SAAB verkstad det flesta verksäder kan nog lösa ditt problem.
Troligtvis är det byte av låskista med tanke på felbeskrivningen.

Fotograf på tierpidag.se

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
14 juli 2010
Kolla med Mechanum Sisjön/Mölndal.

Fick tid två dagar efter jag ringde dem när min bil behövde nytt hjullager för någon månad sedan.

10 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
Har märkt att centrallåset på förarsidan fungerar ibland, för det mesta så går det inte låsa/låsa upp förardörren, var lite snabb in på bilcity & efter att ha tittat snabbt på den så sa han att motor på centrallåset behöver bytas. Då undrar jag kan det verkligen vara just det eller kan det vara låskistan. jag menar så jag slipper lämna in på mechanum bara för det?

1 212 Inlägg
17 juli 2010
mrcarfreak  på garaget // kccbilservice // är duktig på saab...har jobbat på saab.

mvh kenth

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Saaboholic
3 129 Inlägg
18 juli 2010
hade jag haft en tech 2 elr liknande hemma hade jag kunnat fixa problemet åt dig under en arbetsdag för betydligt mindre pengar.

Tyvärr har jag inte tillgång till instrument och verkstad förrän i slutet av augusti igen så det sket sig.

Men som sagt, hör dig för och runt i kring. Om du kan tänka dig att åka en liten bit så finns Bröderna Johansson i Trollhättan som är riktigt duktiga.

"Liberty of thought is the life of the soul"

10 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
hedley skrev:
hade jag haft en tech 2 elr liknande hemma hade jag kunnat fixa problemet åt dig under en arbetsdag för betydligt mindre pengar.

Tyvärr har jag inte tillgång till instrument och verkstad förrän i slutet av augusti igen så det sket sig.

Men som sagt, hör dig för och runt i kring. Om du kan tänka dig att åka en liten bit så finns Bröderna Johansson i Trollhättan som är riktigt duktiga.

Men tror du att det är motorn till centrallåset som behöver bytas?

1 212 Inlägg
18 juli 2010
mrcarfreak kan nog hjälpa dig med en snabb diagnos. släng iväg ett PM till honom..

kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Sök