4410
Sök

Drivlinor i Chevrolet-vans

14 Inlägg
15 juli 2010
Trådstartare
#1
Hej hej!
Som jag har förstått det så är 350 motorn tillsammans med 700-lådan det vanligaste utförandet i Chevrolets vanar i slutet av 80, rätta mig om jag har fel.
Jag har även fått intrycket av att det är tämligen driftsäkra motorer, men hur är det med lådorna då?
Om någon har en uppfattning om utbudet och prisklasser på reservdelar etc till ovan nämnt så vore jag tacksam över lite information även där.

Man kan sammanfatta det som att jag vill ha en liten "grundkurs" i detta av folk som har lite erfarenhet.
Tack på förhand!

Även första gången jag skapar en tråd här på garaget.org, verkar det helt döfött så kan mod skrota den ;p


1 353 Inlägg
18 juli 2010
#2
350 motorn är väldigt skottsäker motor, och 700 lådorna tål rätt mycket dom också, om man INTE kör släpvagn med overdrive, då bränner man lådan rätt fort då dom har lite underdimensionerad kylning. kör man utan overdrive så är det lugnt smile
finns även med 305/700 eller 350/400(om det är lite äldre, typ <--87)

Hittar man en -91 eller nyare så sitter det en modernare låda med lite bättre kylning i dom istället, + att det är snyggare front också, men dom är lite ovanliga här i sverige.

Själv sitter jag och åker runt i en cheva van nu på sommaren, snittar ca 1.38 L / milen blandad lugn körning, med 350/700. 

och reservdelarna är inte alls särskilt dyra, beror lite på vart man köper dom iofs.

kan tipsa om www.rockauto.com, grymt billiga delar till så gott som alla amerikanska bilar, snabb och hyffsat billig frakt ifrån USA också, enda nackdelen är om tullen får för sig att kika i paketet.
Senast redigerat av Batta (18 juli 2010)

There's no replacement for displacement


Sök