Ja visst är det så, man blir så lätt carried away ^^
Då kommer till sist en liten uppdatering med bilder på en del av det som gjorts de senaste dagarna:
En bild på hur kamremmen såg ut, är ingen expert men tycker den såg rätt fräsch ut. Inga sprickor eller olja på den. (Ursäkta färgen på bilden, kom åt något konstigt filter på kameran..)
En liten före och efter bild på bytet av Styrleds damasken.
Såhär gjorde jag med bromstrummorna och skivorna, stålborste på borrmaskin och hammarlack. blev lite bättre.
Och det här hittade jag i min ena innerskärm... :S
Sist men inte minst ett par bilder på hur Fredric och hans kompis (som jag inte minns namnet på, sorry!) pimpade Caramel igårkväll: Xenon lookalike lampor till strålkastarna + gula parkeringslampor, två lampor lyser i varje bakljus och bortskruvad bakrutetorkare. Stort stort tack till er!
Hur är förarstolen? Dom brukar vara spruckna. Min förarstol var sprucken så jag tog klädseln från en passagerarstol och flyttade över till förarstolen.
Synd att du har lilla motorn. Med stora motorn så är det en riktigt kul bil att köra.
Jo den är lite småsliten, kanske får göra samma sak som du gjorde Funderade på en GT-i men är lite billigare att äga och köra en ST-i så med min smala budget så är det väl okej ändå
På tal om stolar, jag monterade idag med min vän Jimmys hjälp(Stort tack!) in GTI stolar i bilen. Trots att de inte var i perfekt skick så var de mycket fräschare och tuffare än de gamla pensionärs sätena. Istället för ljust och randigt blev det mörkt och sammets känsla!
Ska förresten bygga en racing-rig av min gamla passagerarstol så jag kan spela Gran Turismo 5 i stil(Med ratt och pedaler) när det släpps!
Tack! Nej byggde inte om för sätesvärmarna, kanske gör det senare då jag har knappar och allt annat liggande i högen med delar jag köpte från donatorbilen ^^
Jag tyckte den var ful och inte gjorde någon nytta helt enkelt
Har varit bortrest i helgen så har inte hunnit göra så mycket mer än att vara på Lycksele bildemontering och letat en motor till takluckan (utan resultat tråkigt nog), jag kom hem för en stund sedan och passade på att köpa och montera nya fräscha bultar till regplåten bak, inte mycket fix men rost sticker i mina ögon ^^
Ser ut som ett roligt projekt och som sagt innan alltid kul när tjejer ger sig sig på och bygger lite .
Tänkte på kamremmen och att man i regel aldrig kan se hur pass sliten den är, behöver inte se konstig ut för att den ska kunna gå av. Man brukar säga att vet man inte när remmen är bytt så ska man byta den så fort som möjligt, mkt billigare än ett haveri.