2420
Sök

Audi A3 1,8T Vakuum fel!?

1 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Tja.

Jag har en audi a3 1,8tq -99  11000 mil. ( Chipad )

Körde till jobbet för en vecka sedan, inge problem .. men när jag skulle åka ifrån jobbet så kom jag kanske 500 meter och bilen börja rycka och nästa hoppa fram plus att effekten bara dog av så det sluta med att jag fick "studsa" åt sidan på 1:an för att den inte skulle få motorstopp.

Trodde det var lmm som var felande, men har testat att byta den och har fortfarande samma fel.
Har även testat byta dumpen, samma resultat.

Jag kan köra med bilen utan att kabeln till lmm är ikopplad men då går bilen utan turbo typ, det hörs att det sugs luft men verkar inte suga dit den ska .. har väl säkert med att lmm är urkopplad, inte vet jag.

Sen till det skumma! Om jag har bilen igång utan lmm så går den stabilt på 800-900varv (ligger på nått sånt)
+ att det går att köra med den .. MEN kopplar jag in lmm så dör bilen nästan direkt! Så fort jag kopplar in kabeln går den ner på kanske 300varv , upp på 1200-1300 och sen ner på 300-400 och sen kan den gå ner på 0. Lite olika men det slutar med att den dör. Gasar jag upp bilen till 1500 varv ungefär så kanske den droppar 300 i varv. Släpper jag gasen dör den till slut.

Är det någon som kan ha en aning om vad det kan vara för fel? Skulle verkligen uppskattas!

Tack på förhand // Patrik

5 rings to rule you all

1 353 Inlägg
20 juli 2010
gå igenom alla vakumslangar, det kan ingen göra åt dig om du misstänker dom.. wink
se över tändspolarna, dom brukar vara förbruknigsvara

Sök