Tjenare gott folk, då vare dags för mig att lägga upp en projekt tråd på en bil jag faktiskt tänkte behålla i mer än några månader (haha)
.
Dock så kom jag på detta lite sent och mycket sitter redan i men jag tänkte ändå lägga upp den eftersom att det hela tiden hittar dit nya grejer.
Målet med projektet:
Att få till en 9000 aero som sticker ut lite ur mängden men ändå inte. Dvs inga sönder plastade egna varianter av kjolar eller liknande men å andra sidan kanske lite fräcka strålkastare i kombination med schyssta fälgar. Tanken är att bilen ska fungera som "all around", dvs både leverera på banträffar/402m samt vara fin att titta på
Vad kommer hända med projektet här näst?
* Större turbo Garret GT3071R (/)
* Nytt Rostfritt X-RÖR (X)
* Ny DP (X)
* Tar-Ox bromsskivor fram (/)
* EBC bromsskivor bak (X)
* Stålomspunna bromsslangar (/)
* Montera nya sportratten ( )
* Montera nya dumpen (X)
* Översikt av alla slangar m.m (X)
* Byte av oljetråg ( )
* Byte av Inre+ yttre styrleder ( )
* Byte av spindelleder ( )
* Besiktas ( )
* Montering av de nya regplåtarna samt ramarna/hållarna (X)
* Mike Billet topp (X)
* Nytt soppa system, AN6, Dubbla walbro m.m (X)
* Renovera chassiet med nya bussningar osv+ allt som går i p-flex (X)
* Lackera samt montera den upphöjda 9000cs vingen (/)
Vad är gjort hittils?
Motor:
* B234R
* E85 konverterad
* 3" JT catback 1st ljuddämpare samt race kisse
* Hel Alu IC
* 3 bars Mapsensor - EXD
* 3" Sugrör med 4" blå silikon slang mot turbo
* 2.5" Tryckrör
* Turbo XS dubbeltratt öppen dump
* Powerflex bussningar i motor upphängningen.
* Stålomspunna vatten & olje slangar till Turbon
* Blått kylslangs kitt från do88
* Blått tryckslags kitt från do88
* Högglanspolerat Insug
* Högglanspolerat & modifierat Gasspjäll
* T7 ventilkåpa omlackerad samt "Power" bokstäverna sparade
* Konverterad till T7 magnetventil
* Bortplockad AC kompressor
Topp:
* Mike billet T5 korttopp
* 276/10.4 Enem Kammar
* Ställbara Kamdrev
* Race portad på både avgas/insugsida
* Sfäriska förbränningsrum
* Bearbetade tryckargropar för att kunna köra med 276/10,4
* Trollspeed ventilfjädrar
* Mirafrästa säten
* Inslipade ventiler
* Nya tätningar
* Nya ventilstyrningar
* Nya T7 Tryckare
* Flödestestad, uppmätta förbränningsrum.
* Portningen gjord med Pikes Peak Saabens topp som mall.
* EXD/ARP Topplocks bultar
Bränslesystem:
* 1200cc lågohmiga MSD spridare
* Dubbla Walbro 255lp/h pumpar
* Dubbla AN6 anslutningar för matning och enkel AN6 anslutning för retur
* Stålomspunna bränsleslangar AN6
* Nuke Y-kors
* AN6 Russel filter
* AN-kopplingar
Växellåda:
* Sellholm lamelldiff
* Fullförstärkt Racestuff Aero låda med ny drevsats
* Powerflex bussning i Växellåds fästet
* Racestuff Stumt växellänkage
Koppling:
* Sachs "600.a" tryckplatta
* 6-puckad sinterlamell
* Stålomspunnen kopplingsslang