Hej !
Börjar med att be om ursäkt för den kassa bilden som jag har ritat i paint.
Det hela började med att jag skulle ner och bes bilen i Ängelholm, körde från helsingborg mot malmöleden för att slippa trafiken
kom fram till den stora rondellen som jag har bifogat bild på.
Jag låg i den vänsta filen och skulle rakt fram i rondellen och fortsätta på malmöleden mot Malmö, på höger sida hade jag en tysk reggad bil.
Tittar man på bilden som jag har bifogat från eniro kartor så syns det mycket väl att fordon i den högra filen och ytterst i rondellen ska endast köra framåt i rondellen, och att den som ligger i den vänstra filen (innerst i rondellen har rätt att köra framåt och till vänster i rondellen.
Plötsligt när jag blinkar och ska ut från rondellen rakt fram så svänger Bil B till vänster, mot min bil och kör in i bilens högra framskärm. Har bifogat bild på händelsen där min bil är Bil A och motpartnern är bil B.
Jag vet att många kommer att skriva att låt försäkrings bolaget avgöra men är bara ute efter synpunkter på vem som är vållande, iom att bilen är tysk reggad så antar jag att det kommer ta sin lilla tid för att försäkringsärende ska bli klart iom att han har den försäkrad i tyskland.
Tack på förhand