Fixa plåt- och rostskador själv?

zsuxcia
22 juli 2010 · 1 Inlägg

Hej!

Nu vet inte jag om jag lagt den här tråden i rätt forum, ber om ursäkt om den ligger fel och hoppas någon kan flytta den i så fall! smile

Hur som helst så råkade min lilla Toyota Carina E -97 ut för en lite olycka och drogs längst hela sidan mot ett stålräcke. Bilen är rejält skadad och även en hel del rost upptäcktes.
Nu hade jag ändå inom snar framtid tänkt köpa en ny bil men tänkte det kunde vara kul att försöka laga det här för skojs skull och för erfarenhetens skull.
Så det jag undrar är om det är möjligt att fixa det här själv utan att man tar sig lite för mycket vatten över huvudet och hur man skulle gå till väga?


Bilder på skadan:

http://img819.imageshack.us/i/p7220044.jpg/
http://img21.imageshack.us/i/p7220043.jpg/

Dubs I got Dubs!
22 juli 2010 · 2 423 Inlägg

Det är bara byta dörrar,tröskellåda,skärmar och det som är skadat, inget man spacklar till precis.
Krävs svets och lackkunskaper.

Senast redigerat av Dubs (22 juli 2010)

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Fenrir
22 juli 2010 · 17 Inlägg

Finns det ingen metod för en idiot som typ mej som involverar stora hammare, mängder våld, lite slip och en halvdålig reparationslack?

Volvo 945 "SE 2.3" (1997)
Dubs I got Dubs!
22 juli 2010 · 2 423 Inlägg

Fenrir skrev:
Finns det ingen metod för en idiot som typ mej som involverar stora hammare, mängder våld, lite slip och en halvdålig reparationslack?

Spackelkakorna kommer lossna förr eller senare ändå.
Ingen ovanlighet att det ligger 5cm spackel på en epa/a-traktor. Dom flesta här har väl haft en och vet hur det ser ut under.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Fenrir
22 juli 2010 · 17 Inlägg

Jo, förstår väl att kvalitétsmässigt lär det bli en katastrof. Men eftersom hon då skall förr eller senare införskaffa sej något mera fagert tänkte vi (I be her friendsis) bara i princip laga (banka skiten ur) det så gott och billigt det går för att se vad som är möjligt och inte möjligt och så där. Som hon skriver, för erfarenhetens skull.

Så har ni typ tips på hur man på ett egentligen vedervärdigt sätt vanhedrar sin bil, eller som i mitt fall någon annans, haha, med hjälp av en hammare och lite frigolit? smile Se det som en kul grej!

Volvo 945 "SE 2.3" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang