3609
Sök

Försäkring för 18-åring

108 Inlägg
23 juli 2010
Memme skrev:
Haha, det blev ett byte! smile

Valde du Large eller Medium med vagnskada eller? Annars har du i princip bara en halvförsäkring i allafall... (bara så du inte missade något... smile)

303 Inlägg
23 juli 2010
Growe skrev:
Winnerbjorn skrev:
Värst vad allt verkar dyrt för andra, betalar 5673kr halvförsäkring på min t5a.. och jag är 22..

nästan det dubbla mot vad jag betalar om året är 32 för min 854turbo 94

det va billigt när jag hade min första t5 så betala jag 12500 i hel försäkring å jag bor inte i storstan å då va jag i din ålder också

heter numera blyfot_racing här på garaget

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
23 juli 2010
ITS_CUSTOM skrev:
Memme skrev:

Valde du Large eller Medium med vagnskada eller? Annars har du i princip bara en halvförsäkring i allafall... (bara så du inte missade något... smile)

Valde med Large med vagnskada ofc! big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

6 630 Inlägg
23 juli 2010
Growe skrev:
om ni yngre och fortfarande bor hemma låt mamma eller pappa stå på bilen

detta är inte olagligt eftersom ni delar bostad inget konstigt alls
försäkringsbolagen vill inte ha er som kunder

det jag oxå märkt är att oftast är märkesförsäkringarna billigast

kör tex volvia på min volvo
och någon vw försäkring på golfen och det skiljer stora summor

bonussystemet är mer eller mindre borta utan dom kollar på skadefria år
alltså när körkortet är utfärdat

Ehe..? Undrar varför de stod då i året trafikskolebok att man kunde bli av med ersättningen vid olycka om någon annan stod på bilen..

De/Dem

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
23 juli 2010
fegiis skrev:
Dina Försäkringar kan vi ju iaf utesluta som billiga tongue Dom vill nog inte ha kunder så dyra är dom.. ett exempel var när jag hade min gamla Audi GT -84 då ville dom ha (ca priser på trafik,halv o hel) 7 500,12 000 och 25 000kr..) medans länsförsäkringar  ville ha 3200,5400 o 7500kr.. lite skillnad

uh? jag betalar 2280 om året för min CRX där och jag har trafikförsäkring hos dom. kollade runt rätt mkt innan och på dom flesta bolagen ville dom ha drygt det dubbla.

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

4 005 Inlägg
23 juli 2010
Scorn89 skrev:
fegiis skrev:
Dina Försäkringar kan vi ju iaf utesluta som billiga tongue Dom vill nog inte ha kunder så dyra är dom.. ett exempel var när jag hade min gamla Audi GT -84 då ville dom ha (ca priser på trafik,halv o hel) 7 500,12 000 och 25 000kr..) medans länsförsäkringar  ville ha 3200,5400 o 7500kr.. lite skillnad

uh? jag betalar 2280 om året för min CRX där och jag har trafikförsäkring hos dom. kollade runt rätt mkt innan och på dom flesta bolagen ville dom ha drygt det dubbla.

Jag fick betala 1400kr/året hos Dina Försäkringar för en helförsäkring för min suzuki swift som jag köpte för 500kr. försäkringsförsäljaren tyckte det lät väldigt lågt och ville kolla upp om det var rätt siffror men sen fick jag det ändå.

När jag sedan sålde bilen för 2500kr efter ha "lagat" en lampa genom att trycka dit den 2 veckor senare så strök de hela fakturan och bjöd på "kalaset" så jag är väldigt nöjd med det bolagets priser..!

Däremot har de alltid varit svindyra på volvo 7/9-serie när jag har kollat.
Senast redigerat av linuslinje (23 juli 2010)

108 Inlägg
23 juli 2010
Memme skrev:
ITS_CUSTOM skrev:
Memme skrev:

Valde med Large med vagnskada ofc! big_smile

Då säger jag grattis till din nya försäkring! big_smile

Sök