3450
Sök

V70R spridare i 940 Turbo?!

Flickspanare
728 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
Tjena folket.
Har idag köpt Volvo grupp A kam och V70R spridare och satt i bilen. Men bilen går inte som jag vill.
Så min fråga är, gör det någon skillnad om man sätter v70 spridare bolton i 940? Menar v70 är väl hög ohm, och 940 låg ohm. En kompis tjöta om att man kunde bygla några kablar eller vad det var. Vad tror ni?

Mvh

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
24 juli 2010
kablarna som går till spridarmotståndet skall du kopla ihop med varandra så du kör utan spridarmotstånd (sätt stift med en kabelstump på alla pinnar i kontakten som skall sitta i spridarmotståndetoch tvinna ihop dom)

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

040 RedLine
1 219 Inlägg
24 juli 2010
ja bara att ta bort motståndet och koppla ihop alla kablar:)

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
24 juli 2010
då slipper du klippa i härvan!! så va det gjort med min iallafall å jag hadde s60 r spridare

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

1 915 Inlägg
24 juli 2010
Ökar du storleken på spridare så måste du även öka storlek på LMM, annars går motorn fett.
Det sitter motstånd till spridarna, de ska tas bort och kablarna ska byglas/sättas ihop om du ska ha spridare med hög ohm. Sen så ska V70R spridarna ha ett bränsletryck på 3,8bar, original spridare har 3,0bar.

Är inte konstigt att bilen inte går så bra nu, byter du tillbaks till original spridare kommer den gå bättre.

Svaren på dina frågor hade du hittat om du sökt i forumet.

Är det nåt annat gjort med motorn förutom större spridare och annan kamaxel ?

Dina original spridare flödar 337cc/min 3 bar.
V70R spridare flödar 465cc/min 3,8 bar.

Större spridare behövs inte så länge man kör med original turbo.
Byter du till större turbo, så är större spridare och lmm bra att ha.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Sök