3284
Sök

Basar i 940 sedan?

260 Inlägg
27 juli 2010
El vaför inte testa en bandpasslåda ,,har ju själv haft det i min 940 när jag hade en,, körde 2st mtx tc1000 12or spelade riktigt bra och 2 st Celetstion ad12L som spelade gudomligt i det sista bygget...

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
27 juli 2010
Black-Angel skrev:
El vaför inte testa en bandpasslåda ,,har ju själv haft det i min 940 när jag hade en,, körde 2st mtx tc1000 12or spelade riktigt bra och 2 st Celetstion ad12L som spelade gudomligt i det sista bygget...

Är även det ett alternativ ja.
Polarn hade en bandpasslåda med två RF 8" i sin 240 som pumpade på BRA.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Superhedde
255 Inlägg
27 juli 2010
Att man får väldigt olika svar beror oftast på att folk vet olika mycket. I en sedanbil som Volvo 940 så är det basar och portar genom skidlucka alternativt basar framåt och portar upp genom hatthylla som gäller. Det som kan avgöra resultatet är om det blir tätt bakåt eller inte. 4:e ordningens bandpass fungerar naturligtvis också, men det ser jag enbart som ett alternativ som basarna passar bäst i sluten låda. Dubbelportad 6:e ordningens låda är inget jag rekommenderar att bygga i onödan. Då är det betydligt enklare att köra en vanlig portad.

Mvh Mattias Hedin

DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999. Musikproducent. #mattheroproducer

Egen företagare
864 Inlägg
27 juli 2010
Det går att få det att spela bra bakåt också. Spelade ju själv 144.8 men en 12a i S70in, men självklart är det bättre att ha det framåt men då måste man täta runt lådan annars blir det bara rundgång i skuffen och spelar skit.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

7 241 Inlägg
27 juli 2010
snurbo_diesel skrev:
Det går att få det att spela bra bakåt också. Spelade ju själv 144.8 men en 12a i S70in, men självklart är det bättre att ha det framåt men då måste man täta runt lådan annars blir det bara rundgång i skuffen och spelar skit.

Så höga db innebär automtiskt att det LÅTER bra? :rolleys:
:-P

7 274 Inlägg
27 juli 2010
Lonefox skrev:
snurbo_diesel skrev:

Höga siffror är allt wink
2 är mer än 1, dvs måste 2 vara bättre! big_smile
Senast redigerat av Brains (27 juli 2010)

Egen företagare
864 Inlägg
27 juli 2010
Lonefox skrev:
snurbo_diesel skrev:

Det låter eller rättare sagt låt bra. Har inte den basen längre.
Jag menar just att det går att spela högt bakåt om man vill.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 juli 2010
Som sagt ska man spela högt så får man laborera å ha sig, men antagligen så kommer man fram till att det ska spela bakåt på något sätt eller att allt ska spela framåt och helt tätt runtom bakåt. Om man ska spela snyggt och ändå skapligt högt så ska det spela framåt och vara tätt runtom. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

7 241 Inlägg
27 juli 2010
Brains> Ja jo just så var det ja...som vanligt överallt i samhället. Kvantitet före kvalitét.

snurbo_diesel> HÖGT ja.....men högt innebär inte att det LÅTER bra wink Iaf inte i min värld tongue

Chris.....> Yup yup smile

3 466 Inlägg
27 juli 2010
För övrigt går det få in 2st 15" med dubbla 6" aeroportar(med trattar) under hatthyllan i en 940. Trångt, men de går!

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

400 Inlägg
29 juli 2010
M_icke_ skrev:
För övrigt går det få in 2st 15" med dubbla 6" aeroportar(med trattar) under hatthyllan i en 940. Trångt, men de går!

Med basarna riktade uppåt isf va?

12" vet jag går in... Men 15? Höjden är strax under 33cm plåt-till-plåt.. Måste varit väldigt grunda basar med en himla lutning på baffeln de satt på isf?

Skulle va väldigt intressant att veta HUR det går, om det är möjligt smile

Mvh. Jonatan

7 241 Inlägg
29 juli 2010
JonatanR skrev:
M_icke_ skrev:

Med basarna riktade uppåt isf va?

12" vet jag går in... Men 15? Höjden är strax under 33cm plåt-till-plåt.. Måste varit väldigt grunda basar med en himla lutning på baffeln de satt på isf?

Skulle va väldigt intressant att veta HUR det går, om det är möjligt smile

Mvh. Jonatan

Vet att det finns de som iaf har ERSATT ryggstödsplåt och hatthylla med en låda platsbyggd i bilen, med förstärkningar likt de Örjan gjort i jettan....

Sök