4398
Sök

Öppen dump V50 T5

14 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
#1
Tjenare.. Har köpt mig en Volvo V50 T5 04'a och undrar om det är någon som vet ifall det går bra att köra med öppen dump eller om man måste köra på återcirkulerande. Köpte ett öppet luftfilter från BSR men tycker endå inte att dumpen fräser tillräckligt. Det var bara suget vid acceleration som blev supersnyggt.. Tråkigt om jag måste chippa för att få fram ett häftigt ljud. Tack / Kennie


1 353 Inlägg
26 juli 2010
#2
klart de funkar men det är fel,
ställer man bara in dumpen ordentligt så den håller tätt på tomgång så e de inga problem..
gällande ljudet så klart att de låter högre när luften åker rakt ut än att man hör lite av ljudet som åker runt i systemet genom filtret.
om du däremot sätter en återcirkulerande dump så kan man dra återcirkuleringen närmre lmm o på så sätt få högre dumpljud utan att det är "fel".

chippa kan du göra vilket som.

vad väljer du:
1. en bil som LÅTER super coolt med din stora fina öppna dump. men blir frånåkt av en org 740gl?(inte bokstavligt talat!)

2. en chippad bil som inte dumpar o pyser men däremot går bra?

tror du fattar vart ja vill komma.
satsa på programvara istället, tror inte volvo var dumma när dom byggde bilen med återcirkulerande dump. så därför så måste väl de ändå vara rätt? wink


Rejsa ?
2 959 Inlägg
26 juli 2010
#3
Inte alls klart det funkar.... ME9 styrsystemen i dom bilarna gillar nog inte alls när massor av redan uppmätt luft åkter rakt ut i luften.
Jag tror man får köra med en hybrid dump om det ska funka och ändå komma åt ljudet.

Autotech

14 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
#4
Skulle vara ganska tråkigt att behöva byta Luftmassemätaren varannan vecka.. Får se hur jag gör, naturligtvis tar jag det säkra före det coola så att säga. Detta ska inte bli en "motor" bil utan kommer sluta som en småstylad familjekombi!! Skulle jag välja en bil för att trimma hade jag hellre valt typ 850-T5 eller nått. Men tack för tipsen!


1 353 Inlägg
27 juli 2010
#5
Rockmongo skrev:
Skulle vara ganska tråkigt att behöva byta Luftmassemätaren varannan vecka.. Får se hur jag gör, naturligtvis tar jag det säkra före det coola så att säga. Detta ska inte bli en "motor" bil utan kommer sluta som en småstylad familjekombi!! Skulle jag välja en bil för att trimma hade jag hellre valt typ 850-T5 eller nått. Men tack för tipsen!

LMM går inte sönder.
du tror att en 850 är en trimvänlig bil? jovisst men de kostar skjortan,
vem har sagt nåt om att trimma? chippa bilen o var nöjd, du ber om råd o du får dom lyd mig wink ahhah



Sök