28 juli 2010
Trådstartare
Jag har mätt spänningen på steget, provade att starta bilen så ja fick lite till också, men de blev ingen skilnad, remout spänningen mätte jag dock aldrig, men har nu stoppat i ett annat steg i bilen och det fungerar bra. Men remouten ska väl bara dra ett relä i steget som gör att de startar, så startar steget lär de väl inte vara nå fel på remouten.
Det är en rockford fosgate p3 som är bryggad på två kanaler, och sen två 6x9or som sitter på varsin kanal.
Men som sagt, jag har provat att koppla ur både högtalare och lågnivå men fortfarande samma fel.
Jag har nog kommit på vad de är som förstört steget iaf, har en kabel från pluss på batteriet till steget, typ 35kvadrat. Och minusen går genom karossen, och från karossen till steget är de också typ 35kvadrats kabel, men däremot från batteriet till karossen sitter de nå fjuttig 4kvadrat, men sen går det en 16kvadrat från minus till motorn, tycker de borde ju kunna krypa över ström till karossen på en hel del ställen där...
men är det bara den där fyra kvadratarn till minusen så skulle väl de kunna bli spänningsfall när man belastar steget hårt...