2920
Sök

Köp av BMW 330

43 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
#21
då ska jag ha en med garanti... får gå upp i årsmodel hatar rost vill ju inte ha en bil som rostar i den prisklassen

///R-Rated
518 Inlägg
2 augusti 2010
#22
tobee skrev:
kitte940 skrev:
visste inte de var så stora problem med rost! dem cuper jag kollat på har jag inte noterat rost på, har visserligen inte hårdgranskat mer än en. och den var fin hade dock gått 13000 mil vilket jag tckte var förmycket tror att dem som äger cupe är mer nogranna än dem som har sedan eller kombi .

Som du säger är coupe ofta välvårdade och fina i lacken men se upp. Eftersom rosten kommer underifrån så visar det sig som små små små bubblor i lacken i den första fasen. Det kan vara svårt att upptäcka om man inte känner till och har sett det förrut.
Många bilar har fått sina motorhuvar, dörrar och bagageluckor utbytta på garantin så jag lovar att problemet finns där. Sök på rost e46 på autopower och du har läsning till nästa sekel

Men herre... När man läser de senaste inläggen blir man ju rädd. Jag har ägt 3 st e46:or coupe och inte upplevt nått av det jag läser. Jag vet att man kan läsa på bla. autopower att rost finns, och att det tyvärr inte är världens bästa rostskydd alá galvanisering. Men är man rädd om bilen, tvättar den sköter den som vilken annan bil så är det inga konstigheter jämförelsevis mot andra bilar.
Dessutom köpte inte jag (denna gång) min för att steka omkring på vintern, men visst går det, men givetvis så ökar ju risken som med alla andra bilar.

Edit:
Visst har vissa fått nya delar utbytta pga. rost, men detta är som sagt inget som är unikt med just BMW bilar, rätta mig gärna om jag har fel
Senast redigerat av nikotino (2 augusti 2010)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 augusti 2010
#23
Köper du en från 2004 eller nyare har du 12års rostskyddsgaranti, kan vara värt att veta. Och visst rostar E46 men det är lite överdrivet de som skrevs tidigare, modellen har vissa svaga punkter men inte ett genomgående dåligt rostskydd.

Exempelvis motorhuven, fast där är det huven som ligger mot strålkastaren och skrapar hål i lacken. Oavsett så har vi inom familjen haft två E46, varav den ena rullade 40.000 mil utan att rosta och den var inte pedantskött men välskött eller vad man skall klassa det som. Så visst spelar underhåll en viss roll i sammanhanget.

Att köpa en bil med garanti är ingen dum idé, men underhåll gör skillnad och hittar du en fin rostfri bil kommer en rostskyddsbehandling förstås att förhindra att det kommer någonting inom rimlig framtid.

Så var inte orolig för rosten, den finns men det är inte Mercedes du fastnat för wink
Senast redigerat av Rquired (2 augusti 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

735 Inlägg
2 augusti 2010
#24
nikotino och Rquired, jag förstår inte varför ni försöker försköna E46 brister. Jag försöker bara informera trådskaparen om att han ska se upp och titta väldigt noga på dessa utsatta ställen. Han hade ju faktiskt ingen aning om att problemet fanns. Ni som jag vet att E46 har problem med galvaniseringen i huv, dörrar och baklucka. Så varför käfta emot? Det finns ingen pedant i världen som kan förhindra att ett galvsläpp inte börjar att rosta. Jag har själv ägt en 330Ci. Bilen hade små bubblor i en cirkel stor som en 50 öring mitt på huven. Det fanns inte en antydan till mekanisk påverkan på stället. Det krävdes en polering av motorhuven för att få mig att förstå det otänkbara att det faktiskt börjat att rosta UNDER lacken... Jag betalade 150 000:- för en rostig bil som dessutom precis tappat rostskyddsgarantin, hur kul tror ni att det kändes?? Då kanske ni förstår att jag vill informera andra så att dom inte begår samma misstag som mig

///R-Rated
518 Inlägg
2 augusti 2010
#25
tobee skrev:
nikotino och Rquired, jag förstår inte varför ni försöker försköna E46 brister. Jag försöker bara informera trådskaparen om att han ska se upp och titta väldigt noga på dessa utsatta ställen. Han hade ju faktiskt ingen aning om att problemet fanns. Ni som jag vet att E46 har problem med galvaniseringen i huv, dörrar och baklucka. Så varför käfta emot? Det finns ingen pedant i världen som kan förhindra att ett galvsläpp inte börjar att rosta. Jag har själv ägt en 330Ci. Bilen hade små bubblor i en cirkel stor som en 50 öring mitt på huven. Det fanns inte en antydan till mekanisk påverkan på stället. Det krävdes en polering av motorhuven för att få mig att förstå det otänkbara att det faktiskt börjat att rosta UNDER lacken... Jag betalade 150 000:- för en rostig bil som dessutom precis tappat rostskyddsgarantin, hur kul tror ni att det kändes?? Då kanske ni förstår att jag vill informera andra så att dom inte begår samma misstag som mig

Du pratar om en bil eller?
Om du läser mitt tidigare inlägg så märker du att jag inte förskönar nånting.
Jag neutraliserar ditt inlägg, stor skillnad.
När du däremot skriver om "sekel" av läsning ang rost, etc så låter det som att e46 är den enda bil på denna jord som rostar. Detta vill jag då påstå inte stämmer. Men ta dig gärna tid och läs igenom igen.

Edit:Givetvis skall trådskaparen informeras, inte skrämmas
Senast redigerat av nikotino (2 augusti 2010)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 augusti 2010
#26
Det är ingen som käftar emot att E46 rostar, men på dina tidigare inlägg låter det som om den kommer se ut som en tjugo år gammal japanare oavsett hur man sköter den. Vilket är fel, som både jag och Nikotiono vittnade om så förekommer det E46or som klarat sig från rost.

Motorhuven rostar oftast i framkant mot strålkastarna, vilket inte beror på rostskydd utan att det skaver. Detta är något man ser på de flesta E46, att lacken är avskavd där huven vilar mot strålkastarna. Och just detta kan man faktiskt förhindra själv om man är lite händig.

Sedan är modellen känslig med, på utsatta ställen som du själv skrev. Men för det första så rostar alla bilar, Bmw är knappast ensamma med att ha haft problem med lack utan både Volvo, Mercedes med flera har gjort dem sällskap.

Men på dig låter det som om man inte kan äga en E46 utan att ha lackblåsor, och det är inte korrekt. smile

Autopower.se är för övrigt ett forum, där samlas folk för att klaga i större utsträckning än för att hylla sina bilar. 9/10 struntar faktiskt blankt i sina bilar oavsett hur hemskt vi bilnördar tycker detta är, och när dessa fungerar så ser dessa nio ingen som helst anledning att besöka forum som Autopower. Detta är förstås inget man enbart ser på Bmw-forum utan det är snarare definitionen för märkesforum. Men man kan inte påstå att "Bmw bara rostar, kolla trådarna på Autopower" eftersom bilden man får på ett märkesforum inte är riktigt rättvis.
Senast redigerat av Rquired (2 augusti 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

735 Inlägg
3 augusti 2010
#27
nikotino skrev:
Jag neutraliserar ditt inlägg, stor skillnad.

Som jag ser det så neutraliserar jag er... Jag är kristisk, ni är partiska. Som jag ser det tar de ut varandra

Jag tycker det är lite för mycket gulligull kring 330 E46 här på garaget. Bilen har en underbar motor och en körglädje på topp. Men allt som ofta hamnar dess brister i skymundan och i denna tråd tog jag modet till mig och svära lite i kyrkan och ovan ser vi prov på att vissa är lite för partiska. Jag hade ju såklart räknat med att jag får styrka mina påståenden eftersom en sån som Required sällan ger sig utan strid wink Ser man till rostbenägenheten är E46 helt enkelt en sämre bil. Här kommer lite ren fakta:

Detta är siffror från en rapport från Korrosionsinstitutet som gjorde en undersökning år 2005 på bilar av årsmodell 2000-2001. Dom har alltså sågat itu skrotade svenska bilar och kollat hur bilarna har stått emot rosten sen jämfört resultaten mellan olika modeller.
0 är ingen rost.

Årsmodell 2000 och 2001
Audi - A4 - 0,00
Citroën - C5 - 0,00
Renault - Laguna - 0,00
Volvo - S70/V70 - 0,04
Saab - 9-5 - 0,05
Volkswagen - Golf - 0,05
Skoda - Octavia - 0,08
Opel - Astra - 0,08
Toyota - Corolla - 0,09
Volvo - S40/V40 - 0,23
Mitsubishi - Carisma - 0,25
Fiat - Punto - 0,31
BMW - 5 - 0,32
BMW - 3 - 0,32
Peugeot - 206 - 0,33
Ford - Mondeo - 0,64
Mercedes - E-klass - 0,68
Ford - Focus - 0,88
Hyundai - Accent - 1,00
Senast redigerat av tobee (3 augusti 2010)

43 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
#28
tobee skrev:
nikotino skrev:
Jag neutraliserar ditt inlägg, stor skillnad.

Som jag ser det så neutraliserar jag er... Jag är kristisk, ni är partiska. Som jag ser det tar de ut varandra

Jag tycker det är lite för mycket gulligull kring 330 E46 här på garaget. Bilen har en underbar motor och en körglädje på topp. Men allt som ofta hamnar dess brister i skymundan och i denna tråd tog jag modet till mig och svära lite i kyrkan och ovan ser vi prov på att vissa är lite för partiska. Jag hade ju såklart räknat med att jag får styrka mina påståenden eftersom en sån som Required sällan ger sig utan strid wink Ser man till rostbenägenheten är E46 helt enkelt en sämre bil. Här kommer lite ren fakta:

Detta är siffror från en rapport från Korrosionsinstitutet som gjorde en undersökning år 2005 på bilar av årsmodell 2000-2001. Dom har alltså sågat itu skrotade svenska bilar och kollat hur bilarna har stått emot rosten sen jämfört resultaten mellan olika modeller.
0 är ingen rost.

Årsmodell 2000 och 2001
Audi - A4 - 0,00
Citroën - C5 - 0,00
Renault - Laguna - 0,00
Volvo - S70/V70 - 0,04
Saab - 9-5 - 0,05
Volkswagen - Golf - 0,05
Skoda - Octavia - 0,08
Opel - Astra - 0,08
Toyota - Corolla - 0,09
Volvo - S40/V40 - 0,23
Mitsubishi - Carisma - 0,25
Fiat - Punto - 0,31
BMW - 5 - 0,32
BMW - 3 - 0,32
Peugeot - 206 - 0,33
Ford - Mondeo - 0,64
Mercedes - E-klass - 0,68
Ford - Focus - 0,88
Hyundai - Accent - 1,00

intressant fanns det ingen undersökning på volvo s60 då jag även funderat på en sådan nu kommer ni hata mig hahaha

jag vill ha en bra bil men har inte fastnat för någon annan än 330 den var grym

735 Inlägg
3 augusti 2010
#29
Tyvärr finns inte S60 med i rapporten, troligen är bilen inte tillräckligt vanlig. Här är iaf delar av senaste rapporten från bilar tillverkade 2002-2005. Väldigt intressant läsning! Värt att notera är att BMW 5 serie årsm 04-05 ligger högst upp på listan smile Verkar som BMW har lärt sig en hel del inför lanseringen av E60. Blir spännande och läsa nästa rapport då E90 borde finnas med. Men rimligen har ju den lika gott rostskydd

http://www.rostskyddsmetoder.se/Homepag … pport+0912

Men jag har faktiskt även ägt S60 så jag har hängt en hel del på volvoforum också och där talas det gott om S60n och rostskyddet. Även min bil var som var en 6 år gammal S60(2003) till synes 100% rostfri. Och tittar man på andra volvomodeller i rapporten så ligger dom i topp. S60 borde inte vara sämre smile
Senast redigerat av tobee (3 augusti 2010)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 augusti 2010
#30
tobee skrev:
nikotino skrev:
Jag neutraliserar ditt inlägg, stor skillnad.

Som jag ser det så neutraliserar jag er... Jag är kristisk, ni är partiska. Som jag ser det tar de ut varandra

Jag tycker det är lite för mycket gulligull kring 330 E46 här på garaget. Bilen har en underbar motor och en körglädje på topp. Men allt som ofta hamnar dess brister i skymundan och i denna tråd tog jag modet till mig och svära lite i kyrkan och ovan ser vi prov på att vissa är lite för partiska. Jag hade ju såklart räknat med att jag får styrka mina påståenden eftersom en sån som Required sällan ger sig utan strid wink Ser man till rostbenägenheten är E46 helt enkelt en sämre bil. Här kommer lite ren fakta:

Detta är siffror från en rapport från Korrosionsinstitutet som gjorde en undersökning år 2005 på bilar av årsmodell 2000-2001. Dom har alltså sågat itu skrotade svenska bilar och kollat hur bilarna har stått emot rosten sen jämfört resultaten mellan olika modeller.
0 är ingen rost.

Årsmodell 2000 och 2001
Audi - A4 - 0,00
Citroën - C5 - 0,00
Renault - Laguna - 0,00
Volvo - S70/V70 - 0,04
Saab - 9-5 - 0,05
Volkswagen - Golf - 0,05
Skoda - Octavia - 0,08
Opel - Astra - 0,08
Toyota - Corolla - 0,09
Volvo - S40/V40 - 0,23
Mitsubishi - Carisma - 0,25
Fiat - Punto - 0,31
BMW - 5 - 0,32
BMW - 3 - 0,32
Peugeot - 206 - 0,33
Ford - Mondeo - 0,64
Mercedes - E-klass - 0,68
Ford - Focus - 0,88
Hyundai - Accent - 1,00

Och om vi nu tar ut varandra kan vi lika gärna sluta här eftersom båda sidor fått skriva sina inlägg och dessa jämnar ut varandra. För övrigt tycker jag bara din lista bekräftade det som åtminstone jag skrev, att modellen är dålig men inte så dålig som du ville påskynda utan ligger väl någonstans i den övre halvan*.

Som sagt, E46 har sina svaga punkter men om man sköter den som sig bör kommer den knappast att rosta i varje hörn.

*Jag ser att 0 betyder ingen rost och antar att Accent är med för att utgöra botten det vill säga 1.00, därmed bör 3-serie ligga gott och väl över mitten 0.5 med siffran 0.3.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

735 Inlägg
3 augusti 2010
#31
Rquired skrev:
Och om vi nu tar ut varandra kan vi lika gärna sluta här eftersom båda sidor fått skriva sina inlägg och dessa jämnar ut varandra.

Nej, varför då? Har du något mer att tillföra till debatten så varsegod.

Rquired skrev:
*Jag ser att 0 betyder ingen rost och antar att Accent är med för att utgöra botten det vill säga 1.00, därmed bör 3-serie ligga gott och väl över mitten 0.5 med siffran 0.3.

E46 ligger klart sämre till än medianen, detta framgår i rapporten som jag länkat till ovan. Extra tydligt blir det på årsm 04-05.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 augusti 2010
#32
tobee skrev:
Rquired skrev:
Och om vi nu tar ut varandra kan vi lika gärna sluta här eftersom båda sidor fått skriva sina inlägg och dessa jämnar ut varandra.

Nej, varför då? Har du något mer att tillföra till debatten så varsegod.

Rquired skrev:
*Jag ser att 0 betyder ingen rost och antar att Accent är med för att utgöra botten det vill säga 1.00, därmed bör 3-serie ligga gott och väl över mitten 0.5 med siffran 0.3.

E46 ligger klart sämre till än medianen, detta framgår i rapporten som jag länkat till ovan. Extra tydligt blir det på årsm 04-05.

Helt rätt, enligt den rapporten låg rostskyddet under medel för årsmodell 2004-2005. Däremot ser jag inte vad detta faktum har för påverkan på det jag och Nikotino vittnade om, nämligen att det är vissa svaga punkter som rostar och att sköter man bilen rostar den inte.

Och därmed är vi tillbaka på punkt ett, du påstår att E46 rostar ymnigt oavsett vad man än gör och jag påstår att det inte är något större fara så länge man sköter bilen. Jag har aldrig påstått att E46 har ett bra rostskydd, men inte ens bilar som har ett rostskydd som ligger på medel eller något lägre än medel (Beroende på vilken undersökning som undersökt 15 av x antal tusen bilar man kikar i) rostar i vilken omfattning som helst...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

735 Inlägg
4 augusti 2010
#33
Rquired skrev:
Och därmed är vi tillbaka på punkt ett, du påstår att E46 rostar ymnigt oavsett vad man än gör och jag påstår att det inte är något större fara så länge man sköter bilen. Jag har aldrig påstått att E46 har ett bra rostskydd, men inte ens bilar som har ett rostskydd som ligger på medel eller något lägre än medel (Beroende på vilken undersökning som undersökt 15 av x antal tusen bilar man kikar i) rostar i vilken omfattning som helst...

Jag har aldrig uttryckt mig så grovt, det är ni som har satt dom orden i min mun genom er tolkning. Jag har inte dementerat er när ni sagt att bilen håller sig bättre ifrån rost om man sköter den(Jag tror alla förstår att detta är en självklarhet så är det ens relevant....) jag har bara kommit med fakta som bevisar mina första inlägg. Titta lite extra efter rost när ni letar 330! Att E46 rostar mer än många andra märken som uppenbarligen kommit längre i utvecklingen i början av 2000.talet. Sen är det upp till var och en att tolka detta som de vill. Jag respekterar er åsikt, ni har ju uppenbarligen inte sett rost på E46orna ni har i er närhet.. Men en bil som inte är rostig för er kanske är rostig för mig och för skaparen av denna tråd. För jag vill poängtera, rost är inte alltid vad man ser. Mycket gror under ytan på en 5-10 år gammal bil. Därför är nog denna information som jag gett extra intressant för en köpare som hatar rost och är på g att köpa 10 år gammal bil. Då kanske man väljer Audi eller Volvo för att minimera risken för att äga en synligt rostig bil inom 3-4 år.

43 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
#34
tack för era synpunkter ska kolla riktigt noga

Blev inte som jag borde blivit
418 Inlägg
4 augusti 2010
#35
Hej!

Själv har jag inte haft några problem med rost alls på min 330, så bara man sköter den ordentligt ska det inte vara några problem.

Lycka till med kommande bil ^^

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.

Rumpmas
3 860 Inlägg
4 augusti 2010
#36
Det är bara 4% av Saab 9-5 98-02 som drabbats av motorhaveri pga oilsludge.*
Sannolikheten att klara sig är därför mycket god. Trots detta skulle jag inte rekommendera någon att köpa en sådan, även om jag själv kör Saab. Det blir dyrt om det skulle hända just dig. Samma sak med den aktuella BMW-modellen. Sannolikheten att du klarar dig finns ju om bilen är välskött, men varför chansa när det finns så mycket andra bilmodeller att välja på? Rost är ju dessutom en sådan sak som drabbar alla bilar förr eller senare, och är mycket svårt att få bukt på när det väl börjar. Byter man motor är ju motorn bra sedan, men lagar man rost kommer det oftast smygande tillbaka. Skulle aldrig falla mig in att betala 100k för en bil som är känd för att pga konstruktionsmissar och slarvig galvning utveckla rost innan den ens är 10 år gammal.




* Enligt Saab själva


Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 augusti 2010
#37
tobee skrev:
Rquired skrev:
Och därmed är vi tillbaka på punkt ett, du påstår att E46 rostar ymnigt oavsett vad man än gör och jag påstår att det inte är något större fara så länge man sköter bilen. Jag har aldrig påstått att E46 har ett bra rostskydd, men inte ens bilar som har ett rostskydd som ligger på medel eller något lägre än medel (Beroende på vilken undersökning som undersökt 15 av x antal tusen bilar man kikar i) rostar i vilken omfattning som helst...

Jag har aldrig uttryckt mig så grovt, det är ni som har satt dom orden i min mun genom er tolkning. Jag har inte dementerat er när ni sagt att bilen håller sig bättre ifrån rost om man sköter den(Jag tror alla förstår att detta är en självklarhet så är det ens relevant....) jag har bara kommit med fakta som bevisar mina första inlägg. Titta lite extra efter rost när ni letar 330! Att E46 rostar mer än många andra märken som uppenbarligen kommit längre i utvecklingen i början av 2000.talet. Sen är det upp till var och en att tolka detta som de vill. Jag respekterar er åsikt, ni har ju uppenbarligen inte sett rost på E46orna ni har i er närhet.. Men en bil som inte är rostig för er kanske är rostig för mig och för skaparen av denna tråd. För jag vill poängtera, rost är inte alltid vad man ser. Mycket gror under ytan på en 5-10 år gammal bil. Därför är nog denna information som jag gett extra intressant för en köpare som hatar rost och är på g att köpa 10 år gammal bil. Då kanske man väljer Audi eller Volvo för att minimera risken för att äga en synligt rostig bil inom 3-4 år.

Jag med flera tolkade det i alla fall på det viset, men så länge TS inte gjorde den tolkningen är det inget att diskutera vidare. Båda menar uppenbarligen samma sak, titta lite extra efter rost på en E46.

Att jämföra oilsludge med rost tycker jag däremot är illa genomtänkt, även om "bara" 4% havererar på grund av detta (efter vad Saab själva påstår...) är det betydligt fler som råkar ut för problem.

Om jag får välja en bil som riskerar att rosta på bakluckan eller dörrarna om det är en coupé (Huven är en barnsjukdom på alla karosser) eller en bil där motorn riskerar att sättas igen eller till och med haverera väljer jag utan tvivel bilen som rostar.

Du skriver "det är bara att byta motor", ja det är bara att byta baklucka/dörrar i det andra fallet? Karossen på E46 har ett bra skydd, det är som sagt vissa svaga punkter  i dörrar/luckor som är problemet. Och vilket som innebär minst problem eller kostnader är inget svårt val, det är självklart att bubblor i lacken vållar mindre problem än ett driftstopp på grund av igensatt eller havererad motor.

Men alla är vi olika, jag lovar att jag skall vinka till dig när du står där vid vägkanten och jag försvinner i horizonten med mina hemska, hemska lackblåsor...  wink
*Obs bara en liknelse, jag såg att du inte kör en 9-5*
Senast redigerat av Rquired (4 augusti 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

///R-Rated
518 Inlägg
4 augusti 2010
#38
Andromeda skrev:
Skulle aldrig falla mig in att betala 100k för en bil som är känd för att pga konstruktionsmissar och slarvig galvning utveckla rost innan den ens är 10 år gammal

Alla är vi olika, man kan ju inte betala om man inte ens har pengarna, då får man nöja sig med Saab lol
Jag fattar dock inte heller (precis som Rquired sa) vad motorhaveriet har med detta att göra, inte heller Saab för den delen.
Om du tycker det är lättare att bara byta motorn jämfört en en huv, så fine, men det får fan stå för dig! När vi ändå är igång, saab rostar oxå har jag hört smile


Edit: Med andra ord är saaben tre gånger så sämre med dålig växellåda, motorras & rost.
Senast redigerat av nikotino (4 augusti 2010)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
4 augusti 2010
#39
men vafan är det för fel på er som åker saab eller volvo. ni har alltid nåt att gnälla om på tyska bilar. fan knip igen istället. !! å låt tråden vara. erat jävla tjaffs om att hit eller dit är skit vill vi inte höra. sen om de finns massa andra bättre bilar. FINE det kanske är så. men nu frågas det om bmw 330 å ingen rutten saabjävel. tack för mig. BTW akta vxl lådan saabägare !!

8-)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
4 augusti 2010
#40
Alex_M skrev:
men vafan är det för fel på er som åker saab eller volvo. ni har alltid nåt att gnälla om på tyska bilar. fan knip igen istället. !! å låt tråden vara. erat jävla tjaffs om att hit eller dit är skit vill vi inte höra. sen om de finns massa andra bättre bilar. FINE det kanske är så. men nu frågas det om bmw 330 å ingen rutten saabjävel. tack för mig. BTW akta vxl lådan saabägare !!

http://i36.tinypic.com/2h6ye74.jpg

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone


Sök