(MOTOR-) VAL 2010 den 19:e September - Utan bilen stannar Sverige, eller?

turboforssen Telge Drifting Team
4 september 2010 · 5 398 Inlägg

sd har min röst i alla fall:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
4 september 2010 · 1 163 Inlägg

skalman1 skrev:

volvoandy90 skrev:

skalman1 skrev:
Synd att det är SD som tycker just så om bränsleskatten, hade varit bra om det hade varit något vettigt parti som hade den åsikten.

hade du läst igenom SD's alla saker som de ska genomföra så är det faktiskt inte så hemskt... media spär på rätt så jävla mycket..
visst de kommer sänka invandringen men är det inte bättre att alla som redan bor här får jobb sen kan vi fortsätta plocka in folk när det behövs än att vi ska behöva få höjda skatter för att kunna betala maten för dem som inte har något jobb.

Sen angående deras fråga med papperslösa tycker jag de gör helt rätt, varför ska man försvara någon som inte har rätt att vara här? i t ex usa så sparkar dem ju inprincip dem över kajen ut i havet och säger till dem att simma hem. Då spelar det ingen roll om det är en svensk, fransk eller muslim. Däremot gör man det i Sverige så är man rasist.

Tycker ni jag är rasist så visst fortsätt vara trångsynt.
Det är iaf sättet jag ser på det hela

Jo dom är ju vettiga....

http://www.youtube.com/watch?v=l6OmmoWNP-g

Men herregud, du hänger inte med i svängarna alls. Bara för att han är Sverige demokrat och tycker om sitt land, du har ingen aning vad som hänt med honom innan ang utlänningar etc, vissa har fått nog och det är bland annat därför många röstar på sverige demokraterna. Sen är det en viss skillnad om dem som bara läser namnet "Sverige demokrat" och röstar på dem för att det står Sverige eller om man faktiskt tycker dem har bra saker förövrigt.

min åsikt och tycker det är bra med motargument men det är där var bara löjligt..

~Andy~
turboforssen Telge Drifting Team
4 september 2010 · 5 398 Inlägg

skalman1 skrev:

volvoandy90 skrev:

skalman1 skrev:

Jo dom är ju vettiga....

http://www.youtube.com/watch?v=l6OmmoWNP-g

Men herregud, du hänger inte med i svängarna alls. Bara för att han är Sverige demokrat och tycker om sitt land, du har ingen aning vad som hänt med honom innan ang utlänningar etc, vissa har fått nog och det är bland annat därför många röstar på sverige demokraterna. Sen är det en viss skillnad om dem som bara läser namnet "Sverige demokrat" och röstar på dem för att det står Sverige eller om man faktiskt tycker dem har bra saker förövrigt.

min åsikt och tycker det är bra med motargument men det är där var bara löjligt..

Så du tycker efter att ha sett hela den filmen att han verkar vara en förtroendeingivande politiker?

Isåfall har vi väldigt olika åsikter.

enligt mig JA
hellre en politiker som har svårt att prata på intervjuer  än nån som är bra på ljuga på dom

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
4 september 2010 · 1 163 Inlägg

turboforssen skrev:

skalman1 skrev:

volvoandy90 skrev:

Men herregud, du hänger inte med i svängarna alls. Bara för att han är Sverige demokrat och tycker om sitt land, du har ingen aning vad som hänt med honom innan ang utlänningar etc, vissa har fått nog och det är bland annat därför många röstar på sverige demokraterna. Sen är det en viss skillnad om dem som bara läser namnet "Sverige demokrat" och röstar på dem för att det står Sverige eller om man faktiskt tycker dem har bra saker förövrigt.

min åsikt och tycker det är bra med motargument men det är där var bara löjligt..

Så du tycker efter att ha sett hela den filmen att han verkar vara en förtroendeingivande politiker?

Isåfall har vi väldigt olika åsikter.

enligt mig JA
hellre en politiker som har svårt att prata på intervjuer  än nån som är bra på ljuga på dom

galet bra argument smile +1!!

~Andy~
Fellow
4 september 2010 · 1 581 Inlägg

+1. Sen representerar inte han HELA SDs politikerskara.

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
4 september 2010 · 1 163 Inlägg

Fellow skrev:
+1. Sen representerar inte han HELA SDs politikerskara.

Det var det jag försökte komma fram till i mitt inlägg smile

~Andy~
ZonaX Svetsare
4 september 2010 · 3 150 Inlägg

Lite partidebatter med SD








Där hör man även fläskköttsförbjudningen på skolor och ändrade öppentider på badhus osv. Och även en kravlista från sveriges islamistiska förbund (elelr va det heter).  Tycker SD verkar har rätt bra argument!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
LeafBox Lat Perfektionist
4 september 2010 · 6 359 Inlägg

SD verkar ha en extra stor väljarskala i år? smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Fellow
4 september 2010 · 1 581 Inlägg

LeafBox skrev:
SD verkar ha en extra stor väljarskala i år? smile

Många som fått nog förmodligen.

Nikovic
4 september 2010 · 2 Inlägg

volvoandy90 skrev:

skalman1 skrev:
Synd att det är SD som tycker just så om bränsleskatten, hade varit bra om det hade varit något vettigt parti som hade den åsikten.

hade du läst igenom SD's alla saker som de ska genomföra så är det faktiskt inte så hemskt... media spär på rätt så jävla mycket..
visst de kommer sänka invandringen men är det inte bättre att alla som redan bor här får jobb sen kan vi fortsätta plocka in folk när det behövs än att vi ska behöva få höjda skatter för att kunna betala maten för dem som inte har något jobb.

Sen angående deras fråga med papperslösa tycker jag de gör helt rätt, varför ska man försvara någon som inte har rätt att vara här? i t ex usa så sparkar dem ju inprincip dem över kajen ut i havet och säger till dem att simma hem. Då spelar det ingen roll om det är en svensk, fransk eller muslim. Däremot gör man det i Sverige så är man rasist.

Tycker ni jag är rasist så visst fortsätt vara trångsynt.
Det är iaf sättet jag ser på det hela

mycket bra sagt! håller fullt med. I sverige är man så jävla rädd för att säga stoppa invandringen för då är man rasist... herregud kolla vad som händer istället, man tar emot massa flyktingar och dem får inget jobb och det leder automatiskt till kriminalitet.. men nu är det inte detta vi ska diskutera på detta forumet utan det är bensinkostnaden och det tycker jag är bra att det äntligen är något parti som vill SÄNKA!

turboforssen Telge Drifting Team
4 september 2010 · 5 398 Inlägg

tycker det är skönt att största argumentet mot  sd är att dom skulle va rasister\nazister
det är typ ingen som har nått att komma mot deras argument .
det ända man hör är typ att ni vill bara sparka ut alla invandrare

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
4 september 2010 · 1 163 Inlägg

turboforssen skrev:
tycker det är skönt att största argumentet mot  sd är att dom skulle va rasister\nazister
det är typ ingen som har nått att komma mot deras argument .
det ända man hör är typ att ni vill bara sparka ut alla invandrare

jo precis men egentligen är det jäkligt tråkigt för då kollar folk bort ifrån partiet utan att ens läsa igenom vad dem tycker osv. och SD har faktiskt väldigt mycket att komma med.

Visst alla partier har mycket saker att komma med, men man får också kolla på för/nackdelar hos alla partier.
Många av partierna snackar mycket om saker som funkar i teorin men inte i verkligheten utan bara lockar röster med det.

mvh andy

~Andy~
Fellow
4 september 2010 · 1 581 Inlägg

Förstår inte hur partierna får ljuga som dem gör! Samt heller inte hur det faktiskt INTE är demokrati! Vilka människor i samhället VILL HA högre bensinpriser? 1,8 miljoner underskrifter BARA men de är 10% av befolkningen som sagt sitt. Vi behöver 6-8 miljoner underskrifter så bör ju det RAKT AV leda till att bensinskatteupprorets krav går igenom? Demokrati trodde jag det hette! FOLKET SKA BESTÄMMA

Hoppas att alla här sprider denna namnlista till alla nära och kära http://www.bensinskatteuppror.se/

chrizz Administratör
4 september 2010 · 11 790 Inlägg

Och så spårade denna tråd härmed ur...

Politiska diskussioner får ni hålla i för ändamålet bättre lämpade forum (se www.flashback.org t.ex.). Garaget tillhandahåller ej ett sådant forum.

Tråd låst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang