I lördags installerade jag de nedre länkarmarna och nya fjädringen. Börjar snart va redo! Fått två nya däck också monterade och balanserade, Michelin Primacy 4.
![https://i.imgur.com/GQqgdCeh.jpg]()
Jag behövde installera stötdämparen på vänster sida först, lite skjutit på det, installationen såg ut att bli så otrevlig. Och det var det också, inget rum alls. Tog bort expansionstanken för att slippa bättre åt och stötte på rost. Slipade bort det värsta, sen på med rå linolja. Jag låter linoljan dra in sedan kladdar jag på tjockare rostskydd.
![https://i.imgur.com/aRzfc45h.jpg]()
Jag var tvungen att köpa ett set med "kråkfötter", sen tillverkade jag ett eget verktyg, fräste ut ett spår med en 6mm fräs bara. Jag höll fast muttern med en kråkfot och roterade det hemgjorda verktyget med hjälp av låstänger.
![https://i.imgur.com/yOG6tOnh.jpg]()
Föreställ ett par låstänger på rundstången och så såg det ut då jag skruvade fast stötdämparen.
![https://i.imgur.com/2PBRVtsh.jpg]()
![https://i.imgur.com/UiBv6eqh.jpg]()
Att få tillbaka länkarmarna var lite jobbigt, speciellt p.g.a. krängningshämmaren som jag hade installerat tidigare. Jag måste lossa den igen totalt, även styrväxeln måste jag lossa för att få tillräckligt med flex i allting. Så efter jag hade dit båda länkarmarna och bussningarna fast på länkarmarna, kunde jag installera fästena längre in på nytt. Det var inte super jobbigt, men det visar saker behöver komma ihop i en viss ordning här för att det ska fungera och det står inte i service manualen. Kanske det går med rätt verktyg att sätta ihop allt i en annan ordning förstås.
Och just då allt börjar se bra bra ut så upptäcker jag ett hål på vänster damask... Det är förmodligen krängningshämmaren som skavde ett hål i den då jag försökte installera länkarmarna med krängningshämmaren färdigt monterad först.
Suck, det gick väl för bra där så lite Karma måste komma in och väga upp det.