3246
Sök

Hur funkar atavas autogiro, någon med atava som kan hjälpa mig?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
Jag har min t5 hos dom, då dom är grymt billiga för mig.

Så nu skulle dom dra sina pengar för mig första månaden som ligger på 1500, fast jag har bara 1200 på kortet.

Dom skulle dra sina pengar den 1/8 men ack så gjorde dom. 
När brukar dom dra sina pengar från er + vad händer om dom inte kan dra dessa pengarna denna månaden? Dra dom då dubbla nästa för mig? big_smile

Leta också efter ngn mail till dom, verkar inte hitta någon dock.

Mvh Emil

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

OEM Rox
245 Inlägg
3 augusti 2010
30e eller 1e, har inte tänkt på det.

Har dock aldrig missat en inbetalning så vet inte vad som händer.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Skumt , dom har inte dragit något fråån mig. Så googlar jag så ser att många hade problem med betalningar "2007-2008åren" hoppas att det inte är så fortfarande för dom??? :o

Fast nu har jag som sagt "förlite" pengar att betala tongue.. Men läste på sidan så hitta jag :

" Jag har Autogirobetalning hos Atava, men jag har inte tillräckligt med pengar att betala.

Om du inte har tillräckligt med pengar på ditt konto en månad, så drar vi inga pengar den månaden. I stället drar vi för två månader nästföljande månad. Om du inte har tillräckligt med pengar även denna gång, då kommer vi att avsluta ditt autogiro hos oss. I fortsättningen kommer du få en helårsfaktura."

OEM Rox
245 Inlägg
4 augusti 2010
Det är så det brukar ligga till hos de flesta därute med Autogiro betalningar.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Så vi kan dra slutsatsen -

Dom drar inga pengar pga att jag har förlite pengar + att dom drar dubbelt nästa månad!

btw,

Man får inga försäkringspapper i brevlådan alls av dom när man tecknar med dom? Då jag inte har fått ett enda papper av dom.

120 Inlägg
4 augusti 2010
Atava har fortf problem med sina Autogiro betalningar. Drogs inget för mig dom 2 första månaderna, så jag ringde in och frågade dom, så sa dom att ja, vi har lite problem med autogiro...

Kolla i din profil på Atava om du är ansluten till Autogiro, om du är det no problemo, om inte avsluta ditt nuvarande och försök igen.

Men om man inte har pengar på kontot när pengarna ska dras... Ja då har du ju svaret själv!
Pengarna dras den 1de.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Banan_

Jag är ansluten till Autogiro står i allafall det.

"Finns det ett giltigt autogiromedgivande?
  SVAR : JA
Om Nej, du måste ansluta ditt autogiro för att kunna betala. Läs gärna i vår guide hur man gör."

Så jag anar att det e anslutet! smile

Fick du även papper när du teckna din försäkring hem i brevlådan? smile

Trött
267 Inlägg
4 augusti 2010
Memme skrev:
Man får inga försäkringspapper i brevlådan alls av dom när man tecknar med dom? Då jag inte har fått ett enda papper av dom.

Nä, men du ska ha fått en pdf-fil i mailen.

120 Inlägg
4 augusti 2010
Ja, då är du ansluten och det dras två gånger nästa månad. Du ska få ett mail (faktura) innan varje dragning av autogiro görs, och även om autogirot misslyckats. Så det kommer antagligen.

Nej, har fått för mig att Atava är helt internetbaserat och enbart skickar ut papper när olycka har rapporterats.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Aa för denna månaden har jag inte ens fått någon faktura(mail) alls. Då jag teckna med dom den 23/7 så. smile

Fast kollar man nästa betalning så står de 10-08-02 ;P

Sök