2610
Sök

Halv defekt golf 3 tdi -94. någon kunnig om golf ?

Motborgare
1 099 Inlägg
11 augusti 2010
#21
Growe skrev:
förstår inte hur vatten ska påverka en diesel hur man än gör

Mycket lätt: Man låter den suga vatten ner i en cylinder medan man har lite varv. Vatten är okomprimerbart samt att man har rätt mycket upplagrad energi i den roterande massan. Det är energi som måste absorberas av något. Något, i det här fallet, är då staken, vilket oftast är den svagaste länken.

Det är inte länge sen jag hade en merca på golvet med precis samma  händelseförlopp.

-- K

27 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
#22
haft syrrans kille på besök nu som fått kolla lite i golfen och vi tror det kan vara luftmassemätaren som det är fel på för det är vad symptomen verkar visa men kan ju ha fel men om det ej är det kan det då vara att larmet som e från fabrikatet slagit in och strypt bränsle tillgången för att den ej ska kunnas köras från plats om den nu skulle bli juvkopplat eller på annat sätt ? hört det finns nå sånt som gör att då armet på bilen går så stryper den bränsle tillförseln för att bilen inte ska kunna köras nånstans men vet ju ej vad som stämmer men någon annan som hört nå liknande ?

3 259 Inlägg
15 augusti 2010
#23
Om motorn inte startar alls så är det inte luftmassamätaren det är fel på, då hade bilen gått men den hade gått dåligt, dock hade den gått att köra med utan större bekymmer.

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

27 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
#24
men grejjen är att den går fint på tomgången o det men den går inte o köra mer än typ 2 meter typ och läste att lmm:en kan vara trasig och att det lättaste sättet är o koppla ur den o se om den går lika dåligt än o går den sämre så äre nå annat som e fel vad ja läste.


Sök