3111
Sök

Volvo 855 -96 lambda mätare glapp?

194 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
Hej!

Har en Volvo 855 2.5SE -96 144hk 10ventilars..

Vet att de är ett vanligt problem på dessa bilar att lambdamätaren pajjar. Tror den har gjort det tidigare på bilen för några år sen. Nu har den börjat strula igen. De började med att bilen slocknade o gick som skit. Lät den stå nån minut och startade den igen. Gick som den skulle förutom att lambdalampan lyste.

Körde så kanske 2-3v sen så röck bilen till och den slocknade. Nu har bilen börjat rycka lite då och då och lambdalampan blinkar då. Nu är det ganska så jobbigt att köra eftersom den slocknar lite då o då. Har testat varva bilen och den verkar gå bra så länge lampan inte blinkar..

Kan de vara glapp i nån sladd eller något?

/Max

4 822 Inlägg
8 augusti 2010
det är ingen lamdalampa utan en motorelektroniklampa och när den lyser så finns det en eller flera felkoder och då är det bara att läsa ut dom så får man reda på varför den har tänds.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

194 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
Jaha de är såpass, säkert nå värre då. Nu är skiten stendöd hehe. Ska ta den till nån som kan läsa felkoder

194 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
Testade starta den imorse, den hoppa igång just lite, sen dog den. Skulle starta igen, slut batteri. Så tog syrrans bil o kablade igång den, gick hur fint som helst. Sen när jag lyfte bort plus startkabeln så dog min mil. Och gick inte att starta igen.

Så bytte batteri med syrran och då gick min bil, så har lastat in ett nytt batteri nu och den går som vanligt..
Men hur fan kan den gnugga så lätt på startmotorn men inte hoppa igång med gamla batteriet?

Sök