2751
Sök

Macks: Volvo V70 '-98 **AWD**..Civilcop..ich..**..småpillar..*

Småpyssel med en Volvo V70 AWD - 98. Inget mastodontbygge. Bara förfining och personifiering av en annars perfekt kombibil.

Forummoderator
687 828 Visningar
Projektet avslutat 19 oktober 2016
122 Inlägg
14 januari 2012
#521
Mack skrev:
Jollejohlgren Ah. Det låter ju trist. Men hur ser oljan ut då? Något klet? Extra mycket tryck i expansionskärlet?
oljan är normal och fin. drar inget vatten.


122 Inlägg
14 januari 2012
#522
Mack skrev:
Jollejohlgren skrev:
Pedaal skrev:

Kolla så det inte är turbon som käkar olja! Låter troligare, och är vanligare!
oki hur kan man se det? och åtgärda det? ursäkta att jag kidnappar din tråd lite.
Lugnt!
Tror man bland annat kan plocka lös tryckslangarna och känna på impellern, om den glappar eller inte?
Någon får rätta mig om jag har fel?
oki får ta och testa det i morgon...


601 Inlägg
14 januari 2012
#523
Mack skrev:
Jollejohlgren skrev:
Pedaal skrev:
Kolla så det inte är turbon som käkar olja! Låter troligare, och är vanligare!
oki hur kan man se det? och åtgärda det? ursäkta att jag kidnappar din tråd lite.
Lugnt!
Tror man bland annat kan plocka lös tryckslangarna och känna på impellern, om den glappar eller inte?
Någon får rätta mig om jag har fel?
Ja ta lös tryckröret till turbon, kika in och se om det ser onormalt kladdigt och äckligt ut. Syns ofta i tryckrören också om det färdas onormalt mycket olja där. Sen går downpipen också att lossa och kika in i avgashuset för att se om det är där oljan far ut..

Är det onormalt mycket olja på kompressorsidan så, går oljan genom tryckrören, genom IC, genom motorn sedan ut genom avgashuset för att sedan mynna genom avgasröret.
Kan också läcka så att det bara är på avgassidan på turbon, då syns det bara om du lossar downpipen. Men allt som oftast så känner man på impellern om den är glapp. Samt att jag iallafall aldrig varit med om att det bara läckt åt det hållet..
Senast redigerat av Pedaal (14 januari 2012)

Forummoderator
26 294 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
#524
Jollejohlgren skrev:
Mack skrev:
Jollejohlgren Ah. Det låter ju trist. Men hur ser oljan ut då? Något klet? Extra mycket tryck i expansionskärlet?
oljan är normal och fin. drar inget vatten.
Då tror jag inte det är toppackningen i alla fall, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Norrlänning
643 Inlägg
16 januari 2012
#525
Jofan, Mack passar bra, blev så förvånad bara, för Airone var ju vettigt också!

Paranoid är man ju som fan, trodde hjullagren höll på ge upp, var tom in på mekonomen i en stad långt hemifrån och kollade om dom hade nån verkstadstid (var på väg till malmö), det hade dom inte, som tur var. Kom på att jag precis satt på dubbdäck och kommit så långt söderut att det inte var nån snö på marken, så det var det som ven, och inte hjullagren. tongue


Forummoderator
26 294 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
#526
gutfucker skrev:
Jofan, Mack passar bra, blev så förvånad bara, för Airone var ju vettigt också!

Paranoid är man ju som fan, trodde hjullagren höll på ge upp, var tom in på mekonomen i en stad långt hemifrån och kollade om dom hade nån verkstadstid (var på väg till malmö), det hade dom inte, som tur var. Kom på att jag precis satt på dubbdäck och kommit så långt söderut att det inte var nån snö på marken, så det var det som ven, och inte hjullagren. tongue
Får se hur Mack fungerar framöver helt enkelt..kanske byter tillbaka också..vem vet, haha.

Farligt det där med dubbdäck. Du är inte den ende som blivit lurad!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 294 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
#527
Update!

120116



Har pysslat ganska länge med extraljusbågen ett tag. Nu när ekonomin känns ganska balanserad, så slog jag näven i bordet och inhandlade min det sista till bågen innan jag kände mig nöjd..för tillfället.
Blev två stycken SIM med diodringar. Till min förvåning - och glädje - så fanns dem med räfflat glas också, vilket jag upptäckte när de packades upp ur kartongen.

Har denna gång även använt mig av lite snyggare inkoppling. Dragit lite nya kablar och även använt mig av krympslang. Allt för att fukten skall hållas ute.

Det lustiga med inkopplingen var att de nya ringarna inte ville fungera efter min vackra inkoppling. Var sånär beredd att slita bort allt och börja om från början - för jag hade ju provat med en sådan makapär som lös om det ledde ström nånstans - men jag funderade på om jag verkligen hade jordat den rätt?

Väl ute igen så jordade jag den på det självklara stället - på motorn. Och då ledde faktiskt kabeln ström, jag som trodde ett tag att kabeln hade ett brott eller liknande. Eller att den inte ens ledde ström..fråga mig inte hur jag tänkte angående det sistnämnda..

Och när jag sen kopplade in den egentliga kabelhärvan till själva extraljusen, så lös ju även ringarna! Jorden går väl helt enkelt genom den härvan..
Duktigt Lars..lika snabbtänkt som en sköldpadda springer ungefär. Men. Bättre sent än aldrig.

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-115cf42ccc677164353908dec055f172.jpg

Bättre bilder kommer senare. Ville bara..ja..föreviga med mobilen i alla fall.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Norrlänning
643 Inlägg
17 januari 2012
#528
Nice!

Ovanligt ofta är man inte särskilt rationell när man håller på med nåt sånt, man tror alltid det värsta tongue


Forummoderator
26 294 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
#529
gutfucker skrev:
Nice!

Ovanligt ofta är man inte särskilt rationell när man håller på med nåt sånt, man tror alltid det värsta tongue
Tackar!
Haha, det är sant. Förhoppningsvis håller jag mig på en lagom nivå framöver, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 294 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
#530
Update!

120120


Har äntligen varit ute och fotograferat lite nytt.
Så här blev det med extraljusen;

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-6b968f918eb7309ff6af2b0b7d627aef.jpg
[Tagen 120120]*..äntligen är alla extraljusen på plats..lite udda med bara fyra men jag tycker det ser ganska bra ut..*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-0e469472ec4fc745eeb3ae6e8fecdfa0.jpg
[Tagen 120120]*..alla fyra extraljus på..udda som sagt med bara fyra men..smaken är som baken..*

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Truckdriver
258 Inlägg
20 januari 2012
#531
Jag tycker personligen att fem extraljus ser bättre ut än fyra. Annars ser allt det andra bra ut.

Mack skrev:
Update!

120120


Har äntligen varit ute och fotograferat lite nytt.
Så här blev det med extraljusen;

http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-6b968f918eb7309ff6af2b0b7d627aef.jpg
[Tagen 120120]*..äntligen är alla extraljusen på plats..lite udda med bara fyra men jag tycker det ser ganska bra ut..*

http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-0e469472ec4fc745eeb3ae6e8fecdfa0.jpg
[Tagen 120120]*..alla fyra extraljus på..udda som sagt med bara fyra men..smaken är som baken..*

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

Forummoderator
26 294 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
#532
BoBo skrev:
Jag tycker personligen att fem extraljus ser bättre ut än fyra. Annars ser allt det andra bra ut.

Mack skrev:
Update!

120120


Har äntligen varit ute och fotograferat lite nytt.
Så här blev det med extraljusen;

http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-6b968f918eb7309ff6af2b0b7d627aef.jpg
[Tagen 120120]*..äntligen är alla extraljusen på plats..lite udda med bara fyra men jag tycker det ser ganska bra ut..*

http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-0e469472ec4fc745eeb3ae6e8fecdfa0.jpg
[Tagen 120120]*..alla fyra extraljus på..udda som sagt med bara fyra men..smaken är som baken..*
Fem har sin charm också såklart, och jo det ser bra ut det också. Men jag lessnade lite på det tyvärr. Får se vad framtiden behagar att frambringa, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Norrlänning
643 Inlägg
21 januari 2012
#533
Får hålla med BoBo där, ser lite ut som nån som odlat mustasch, utan att det växer i vecket där rakt under näsan tongue


Forummoderator
26 294 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
#534
gutfucker skrev:
Får hålla med BoBo där, ser lite ut som nån som odlat mustasch, utan att det växer i vecket där rakt under näsan tongue
Haha..det var ju också en liknelse. Men jag ger mig inte..så länge jag gillar det så stannar det i denna konfigurationen, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Truckdriver
258 Inlägg
21 januari 2012
#535
Haha så kan man oxå se det.
Men så länge du är nöjd! Det är ju du din bil!

Mack skrev:
gutfucker skrev:
Får hålla med BoBo där, ser lite ut som nån som odlat mustasch, utan att det växer i vecket där rakt under näsan tongue
Haha..det var ju också en liknelse. Men jag ger mig inte..så länge jag gillar det så stannar det i denna konfigurationen, haha.

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

Trucker
1 220 Inlägg
21 januari 2012
#536
Ja har ju gärna sett att du ha gjort som på bilden som ja la upp tongue

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 294 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
#537
BoBo Precis. Jag hade ju fem stycken förut, men jag vill prova denna konfigurationen nu. Vem vet, jag kanske lessnar också i framtiden, hehe.

teamvolvoracing Nog för att det är kul att vara lite udda Björn men jag tror det duger gott så här, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Trucker
1 220 Inlägg
21 januari 2012
#538
Du måste ju lägga ut bilden så alla andra oxå förstår va vi pratar om.. tongue

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 294 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
#539
teamvolvoracing skrev:
Du måste ju lägga ut bilden så alla andra oxå förstår va vi pratar om.. tongue
Haha. Du menar denna?

https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93224/93224-47635af5541ef69f144e5951eb30b29e.jpg

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Trucker
1 220 Inlägg
21 januari 2012
#540
haha jajjemen tongue helt klart hur fränt som helst

Vissa är bara bättre än andra!


Sök