2266
Sök

Parkerings fråga

Pekabow i can see u
644 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
Här utan för mig finns en parkerings plats skylten säger 3 Timmar Parkering P skiva
och de finns en aoutomat mitt i parkringen där man bara kan trycka på grön knapp få ut 3 timmar parkering gratis alltså

MEN PÅ HELGEN!!!
trycker man på gröna knappen får man till kl 03.00 Måndag
vad är fel o vad är rätt
får man utnyttja hela helgen med parkeings lappen

kom ihåg på skylten står det inget om helger

7 274 Inlägg
14 augusti 2010
Beror väl lite på hur skylten ser ut men normalt sett brukar det vara 3 timmar på vardagar sen fritt på helger.

1 749 Inlägg
14 augusti 2010
Skulle det gälla lördag står det inom parentes, söndag med rött.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 augusti 2010
patrikke skrev:
Skulle det gälla lördag står det inom parentes, söndag med rött.

precis, så står det inte med detta så är det gratis hela lördag+söndag

Saabifierad
2 031 Inlägg
14 augusti 2010
Om det bara står P-skylt sedan 3 timmar under för att sedan kompleteras med en text som säger P-skiva betyder det att du får stå där i 3 timmar vardagar förutsatt att du har P-skiva. Automaten vet jag inte varför den är där då meningen med P-skiva är just att man ska slippa en parkeringsautomat hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Pekabow i can see u
644 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/96555/979423_4lwvxo.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/96555/979425_bu7hjm.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/96555/979427_cr1wdg.jpg

Pekabow i can see u
644 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
så ser det ut , har ngn bra förklaring

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
15 augusti 2010
Det går att tolka att det gäller 24/7, men eftersom det står att på biljetten att det är betalt tills på måndag så antar jag att det är fri parkering på helgdagar.

Det står inga tillägstavlor som du bommat? För tidsangivelser brukar vara utmärkta, t ex om det gäller 00-24 eller 09 - 18, får man stå där på nätter?

Annars så ringer du till parkeringsbolaget, så får du garanterat svar.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Muttley
15 augusti 2010
Alltså, frågan är ju om folk ens var med i körskolan.
Står de fri parkering till måndagen 0300 då ska du ut och fixa en ny biljett eller flytta bilen måndag 0300.
Fri parkering under helgen.

89 Inlägg
15 augusti 2010
Du får parkera max 3 tim i sträck på vardagar. P-skivan visar när du parkerat eller om du tar biljett så ser dom på den när du måste åka.
Från lördag 00.00-måndag 00.00 får du parkera i ett sträck utan p-skiva eller biljett. Fr om måndag 00.00 måste du ha biljett eller ställt om p-skivan.
Trycker du fram biljetten någon gång på helgen så får du automatiskt 3 timmar som gäller till 03.00 på måndagen.
Obs! Du får inte bara ta ny biljett eller ställa om tiden på p-skivan när tiden gått ut.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Står de fri parkering till måndagen 0300 då ska du ut och fixa en ny biljett eller flytta bilen måndag 0300.

folk kanske inte ha gått i skola läs vad jag har skrivit !!!

det står ju fri  P 3 timmar   men drar ja från Pautomaten så får jag en heldag plus tre timmar ???!!!???

Pekabow i can see u
644 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
REJ skrev:
Du får parkera max 3 tim i sträck på vardagar. P-skivan visar när du parkerat eller om du tar biljett så ser dom på den när du måste åka.
Från lördag 00.00-måndag 00.00 får du parkera i ett sträck utan p-skiva eller biljett. Fr om måndag 00.00 måste du ha biljett eller ställt om p-skivan.
Trycker du fram biljetten någon gång på helgen så får du automatiskt 3 timmar som gäller till 03.00 på måndagen.
Obs! Du får inte bara ta ny biljett eller ställa om tiden på p-skivan när tiden gått ut.

FEELLL det står ju inget om helg och idag när ja skulle hem såg ja en Saab med Pbot hoppas den e kvar ska ta kort på den nu

71 Inlägg
15 augusti 2010
parkering 3 timmar i följd under vardagar, lördag+söndag fri parkering, parkerar du nån av de dagarna får du stå till 3.00 på måndag morgon vad är det som är svårt? tiden räknas från 00,00 på måndagen

Muttley
15 augusti 2010
Abeed skrev:
tkd_rille skrev:

det står ju fri  P 3 timmar   men drar ja från Pautomaten så får jag en heldag plus tre timmar ???!!!???

Nej har du körkort då ??? Börjar undra.

Står tydligt på p-automaten hur de står till.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Abeed skrev:
tkd_rille skrev:

Nej har du körkort då ??? Börjar undra.

Står tydligt på p-automaten hur de står till.

hahha vad står mer än fri parkering 3 timmar mot biljett .. VART FAN STÅR DET OM HELGEN ?

3 354 Inlägg
15 augusti 2010
Abeed skrev:
hahha vad står mer än fri parkering 3 timmar mot biljett .. VART FAN STÅR DET OM HELGEN ?

Ibland får man läsa det som inte står wink
Eftersom det inte står nåt om helger i texten så gäller inte tidsbegränsningen.
Röda dagar + dagen före röda dagar är undantagna från tidsbegränsning såvidare det inte är uppsatta speciella skyltar.

http://publikationswebbutik.vv.se/uploa … arkera.pdf
så är det jag har läst till mig

vit eller svart text så gäller tidbegränsning vardagar som inte är en röd dag eller en dag före en röd dag.
inom parentes så gäller det dag före röd dag som t.ex en lördag.
Röd text så gäller det Röda dagar som t.ex söndag
Senast redigerat av Seth (15 augusti 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Sök