Hej! Jag är ute efter en ny bilstereo som helst ska kosta under 2000 kr (budget max 2500 kr.)
Minst första fråga är: Får man en vettig bilstereo för dessa pengarna eller måste man gå upp mot 3000 kr och över?
Har kikat lite på alpine och pioneer maskiner men även några kenwood och clarion som kan vara intressanta i den prisklassen.
Dessa har jag kollat lite extra på: Alpine CDE-111R - 1488 kr Pioneer DEH-5200SD - 1745 kr Kenwood KDC-6047U - 1995 kr Alpine CDE-9880R - 2475 kr
Har idag en Pioneer DEH-P7900UB i min andra bil som jag är relativt nöjd med dock tycker jag den har lite väl överkompenserad bas eller vad man skall säga. Även om man har bass gain på 0 och ingen loudness på så är det ändå rätt mycket bas vilket gör att det är svårt att få en behaglig ljudbild. Självklart vill jag ha mycket bas men då vill jag kunna justera den på ett bra sätt. Usb är ett krav och minst 2 st lågnivå. Kommer inte använda slutsteg till att börja med utan det blir en senare fråga och därför vill jag gärna ha en stereo som låter bra på sina egna utgångar. Fler funderingar tas allt eftersom.
Okey. Det noteras. Inga nackdelar med den? Man tjänar typ 500 kr på att beställa den på pixmania eller conrad men vågar man köpa där? Vart köpte du din?
Jag har föregångaren till den Kenwood som du funderar på och är grymt nöjd! Visst känns det i knapparna att det är en billig spelare men i övrigt så slår den många betydligt dyrare maskiner.
Okey. Det noteras. Inga nackdelar med den? Man tjänar typ 500 kr på att beställa den på pixmania eller conrad men vågar man köpa där? Vart köpte du din?
Mvh Daniel
Jag tycker inte att kenwooden har några direkta nackdelar faktiskt, skönt när man kan ändra färger med för att matcha bilens mätarbelysning.
Jag köpte min på Digitalcompaniet, tycker det känns säkrare med garanti och liknande när det finns en butik bakom hemsidan..
Jag har föregångaren till den Kenwood som du funderar på och är grymt nöjd! Visst känns det i knapparna att det är en billig spelare men i övrigt så slår den många betydligt dyrare maskiner.
Jag hade samma 7644U innan som du har och kan hålla med om att den känns, och ser billig ut. Men däremot känns 6047U betydligt mer välbyggd och saknar den där billiga känslan i knapparna och när man fäller upp/ner fronten samtidigt som den har fått en matt finish som ökar kvalitetskänslan ännu mer.
Jag bytte ut min 7644 mot 6047 just pga 6047 känns betydligt dyrare och mer välbyggd, samtidigt som den har samma funktioner + någon extra.
Okej, då kanske det får bli en uppgradering ändå! Har kikat på 6047an och gillar den men funktionsmässigt så är det ju i princip samma som den jag har, men om känslan i den är bättre så kan det vara värt. Matt yta tackar jag inte heller nej till, då matchar den bilens inredning bättre.
Okej, då kanske det får bli en uppgradering ändå! Har kikat på 6047an och gillar den men funktionsmässigt så är det ju i princip samma som den jag har, men om känslan i den är bättre så kan det vara värt. Matt yta tackar jag inte heller nej till, då matchar den bilens inredning bättre.
Jag beställde en Pioneer DEH-7200SD på Pixmania utan problem och snabb leverans!
Okey, skitbra! De brukar ju vara riktigt billiga. Vad är skillnaden mellan 5200sd och 7200sd? Är du nöjd med din?
Mvh Daniel
Jag är väldigt nöjd! Ingen större skillnad mot 5200SD (2010-modell) mer än designen och att 7200SD (2009-modell) har större display och fällbar frontpanel, vad jag vet. SD-kort som HDD är underbart smidigt! Jag valde Pioneer framförallt för deras överlägsna radiodel, ljudkvalité och -inställningar.
Ang den omnämnda Kenwood KDC-6047U, så bedömmer många den efter pris och dess utseende / knappkänsla, vad är mer bra med den?
Jag kör också med en Pio 7200SD sedan några dagar och är nöjd som alltid med Pio. Finns inget bättre.
Edit: Jag köpte också min från Pixmania. Super snabb leverans, två dagar så hade jag den hemma och dom har ju riktigt bra pris på den också. Från 500-1500:- billigare än övriga.