chrizz skrev:
MrH skrev:
chrizz skrev:
Det ska inte vara så. Endast PM ska visa röd symbol, däremot visar händelseikonen information om att du fått PM, men det skall inte indikeras med röd symbol. Ska kolla om det du beskriver verkligen stämmer.
Därför att händelsesymbolen sammanfattar allt som händer. De övriga ikonerna är för att särskilja på vissa typer av händelser så att du snabbt ser vad som hänt och kan slussa dig vidare dit du vill.
Du använder systemet som du vill, men jag tror du har missuppfattat lite hur det fungerar. Huvudproblemet du beskriver har vi faktiskt tänkt på och löst. Som sagt, jag tror du missuppfattar...
Mvh
OK, om det nu är så att jag missuppfattat hela finessen med att överösas med (oönskad) information, skulle du då vilja vara vänlig att göra någon form av sammanställning om det här nya systemet och dess funktioner. Som det är nu har ni ju släppt en uppdatering som vi får gissa oss till hur den fungerar.
Alla händelser hamnar under händelseikonen. Vissa händelser som gästbok, kommentarer, pm och vänner har en egen ikon som direkt indikerar att du har nya händelser av denna typ. Så svårt är det inte...
För att försöka sammanfatta det här då.
Det nya systemet:- Istället för att de fem olika symbolerna blinkar lite diskret när där kommit något nytt så kommer en liten röd markering istället.
Vitsen med det bytet förstår jag inte riktigt. Borde finnas viktigare saker att lägga tid på.- Inkomna gästboksinlägg, kommentarer, Pm och vänförfrågningar visas med en röd markering ovanför respektive symbol OCH över Info-symbolen.
Fattar fortfarande inte meningen med den dubbelinfon.- Om det skrivits ett nytt inlägg i någon av dom trådar jag någon gång skrivit i så får jag en röd markering över Info-symbolen automatiskt.
Varför? Det är ju fullt möjligt att följa ”sina” trådar ändå (se nedan).Det gamla systemet:- Jag hade inga problem att se att jag fått tex. ett PM eller en kommentar förut när respektive symbol blinkade, UTAN att också informeras om det via Info-symbolen.
- Jag hade inga problem att följa dom trådar jag skrivit i via länken ”Foruminlägg” på min sida. Det kan jag fortfarande göra och det fungerar utmärkt.
- Jag hade inga problem att prenumerera på dom trådar JAG ville ha extra koll på. Den funktionen är uppenbarligen borttagen nu, i alla fall tills vidare.
Slutsats: - Jag påtvingas information jag inte vill ha och tvingas lägga tid på att avboka den istället för att själv få välja vad jag vill bevaka. (Mängden info beror givetvis på hur aktiv jag är att skriva, vilket jag personligen kommer att dra ner på för att minska info-flödet i fortsättningen.)
- Jag anses tydligen inte kunna se att jag fått tex ett PM utan att också informeras om det via Info-symbolen.
- Ni har också lagt tid på något så fullständigt onödigt som att byta ut den blinkande symbolen mot en röd markering. Fast det kanske är busenkelt att göra! Vad vet jag?
Om det bara är det här uppdateringen handlar om (har inte märkt av något annat) så känns den i alla fall för mig väldigt onödig. Nu låter det säkert som att jag är tvärnegativ till allt vad förändringar heter. Så är det inte! Absolut inte, men förändringar för förändringarnas skull är bortkastad tid. Då hade det varit bra mycket bättre att ni lagt tid på att tex. återställa möjligheten att flytta bilder med tillhörande kommentarer. Det hade i alla fall JAG uppskattat betydligt mer så att vi kan hjälpas åt att hålla Garaget levande inte bara i ord utan också i bild. "En bild säger ju mer än tusen ord", heter det ju.
Nu släpper jag det här, Chrizz. Jag har framfört mina synpunkter och försökt göra det på ett civiliserat och vettigt sätt.