4704
Sök

Inför: DAYMEET #3 18/9 Björkvikring

65 Inlägg
3 september 2010
#101
Jag med wink

95 Inlägg
4 september 2010
#102
Jag med, vi är några som funderar på att åka upp från de södra delarna om det blir lite längre rejs-sträcka.

51 Inlägg
4 september 2010
#103
Vi är några som ska köra 50-250 nästa lördag 11 sep på björkvik.

7 Inlägg
4 september 2010
#104
ja och det finns platser kvar smile

1 338 Inlägg
4 september 2010
#105
Backlundaren skrev:
Hahah sorry rocoo menade den 18:e wink

Nu vill jag att ni funderar över om ni vill köra en 50-250 körning:

Skriv ert namn och om ni känner någon som vill köra dets namn här i tråden om ni vill köra lite längre och lite snabbare

/TBR

HELA Sträckan! big_smile
Självklart!!!

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Mums
43 Inlägg
5 september 2010
#106
Hade varit kul att besöka detta evenemang, ska se efter i kalendern!

Garaget.org | User
BMW M Performance

252 Inlägg
7 september 2010
#107
Kommer man få burna & showa lite denna gång, skulle kanske kunna ta med isbilen isåfall ;D


103 Inlägg
7 september 2010
#108
Handskar... funkar skinn/läder handskar?
samt är det bara att ta nån långärmad tröja (inte fleece eller liknande) och ett par jeans eller?
Förarmöte/Insläpp vid 11 tiden om jag har förstått det rätt? smile

Måste bara fråga kostar det något eller har jag blandat ihop detta med något annat? tongue

MVH

We must all go through a rite of passage, and it must be physical, it must be painful, and it must leave a mark.
/Captain Howdy

314 Inlägg
7 september 2010
#109
RiNka skrev:
Kommer man få burna & showa lite denna gång, skulle kanske kunna ta med isbilen isåfall ;D

Ägarna sa nej senast på det =/ Men vi hoppas på att det ska kunna komma tillbaka till nästa säsong, Men så tyvärr inget av det denna gång.

Defeatist skrev:
Handskar... funkar skinn/läder handskar?
samt är det bara att ta nån långärmad tröja (inte fleece eller liknande) och ett par jeans eller?
Förarmöte/Insläpp vid 11 tiden om jag har förstått det rätt? smile

Måste bara fråga kostar det något eller har jag blandat ihop detta med något annat? tongue

MVH

Skinnhandskar funkar fint, ja precis, långärmat och ej fleece!

Förarmöte sker klockan 12 så alla ska ha hunnit in och gjort sig redo först.
Och det är HELT gratis så du har nog tänkt på något annat wink
Välkommen!

/TBR


103 Inlägg
7 september 2010
#110
Kanon då vet jag big_smile

We must all go through a rite of passage, and it must be physical, it must be painful, and it must leave a mark.
/Captain Howdy

260 Inlägg
7 september 2010
#111
Försöker glida förbi wink


204 Inlägg
7 september 2010
#112
Funderar på att åka ut och kanske prova några 0-402 repor... Läste lite i tråden ang 50-300 och tanken slog mig då...hur många av de bilar som kommer klarar att åka 300?? Bara en tanke...

"Tamdiu discendum est, quamdiu vivas"

65 Inlägg
7 september 2010
#113
joacim77 skrev:
Funderar på att åka ut och kanske prova några 0-402 repor... Läste lite i tråden ang 50-300 och tanken slog mig då...hur många av de bilar som kommer klarar att åka 300?? Bara en tanke...

Är väl mest 50-250+ som gäller.Att komma upp i 300 km/t så ska det till nått extraordinärt för att klara på Björkvik. Tanken varför jag drog igång frågan var för att i klassen 300HK och uppåt så känns det som att racet fortfarande är intressant när det är dags att börja bromsa där konerna stod sist. Och genom att förlänga bromspunkten till där den brukar vara så får även dom lite motorstarkare bilarna chans att göra upp på hela sträckan.

Så va min tanke smile

204 Inlägg
7 september 2010
#114
V8-Mannen skrev:
joacim77 skrev:
Funderar på att åka ut och kanske prova några 0-402 repor... Läste lite i tråden ang 50-300 och tanken slog mig då...hur många av de bilar som kommer klarar att åka 300?? Bara en tanke...

Är väl mest 50-250+ som gäller.Att komma upp i 300 km/t så ska det till nått extraordinärt för att klara på Björkvik. Tanken varför jag drog igång frågan var för att i klassen 300HK och uppåt så känns det som att racet fortfarande är intressant när det är dags att börja bromsa där konerna stod sist. Och genom att förlänga bromspunkten till där den brukar vara så får även dom lite motorstarkare bilarna chans att göra upp på hela sträckan.

Så va min tanke smile

Förstår hela grejen men tänkte mera på hur många bilar som ens kommer upp i 250km/h.... Sist hade jag själv ca 210-220 vid 600 meter och då har jag ju tyvärr inte så mycke mera att ge.... Men det är ju klart....det finns ju många bilar som har mycke högre toppfart än mitt gamla skrot...

"Tamdiu discendum est, quamdiu vivas"

260 Inlägg
7 september 2010
#115
Attans! GTboard är ju samma dag som detta... ;(


95 Inlägg
8 september 2010
#116
Är det ett absolut krav på hjälm, oavsett rullande eller stillastående start?

247 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
#117
Sotam skrev:
Är det ett absolut krav på hjälm, oavsett rullande eller stillastående start?

Ja det är de. /TBR


314 Inlägg
8 september 2010
#118
joacim77 skrev:
V8-Mannen skrev:
joacim77 skrev:
Funderar på att åka ut och kanske prova några 0-402 repor... Läste lite i tråden ang 50-300 och tanken slog mig då...hur många av de bilar som kommer klarar att åka 300?? Bara en tanke...

Är väl mest 50-250+ som gäller.Att komma upp i 300 km/t så ska det till nått extraordinärt för att klara på Björkvik. Tanken varför jag drog igång frågan var för att i klassen 300HK och uppåt så känns det som att racet fortfarande är intressant när det är dags att börja bromsa där konerna stod sist. Och genom att förlänga bromspunkten till där den brukar vara så får även dom lite motorstarkare bilarna chans att göra upp på hela sträckan.

Så va min tanke smile

Förstår hela grejen men tänkte mera på hur många bilar som ens kommer upp i 250km/h.... Sist hade jag själv ca 210-220 vid 600 meter och då har jag ju tyvärr inte så mycke mera att ge.... Men det är ju klart....det finns ju många bilar som har mycke högre toppfart än mitt gamla skrot...

Ja och vi är ju lite osäkra på hur vi ska göra just för att vi inte vet hur många som kommer att vilja och hur många som kommer att kunna. För man ska ju inte bara ha motor att komma upp i 250 blås, man ska ha chassie och bromsar att kunna bromsa sen också yikes
Men vi får nog lämna den frågan öppen och se hur det ser ut på Daymeet, om intresset finns av flertalet bilar på plats så får vi absolut testa att köra 50-250+.

/TBR

mackyfr skrev:
Attans! GTboard är ju samma dag som detta... ;(

Ahaa, fan vad synd =/
Senast redigerat av Backlundaren (8 september 2010)


258 Inlägg
8 september 2010
#119
joacim77 skrev:
V8-Mannen skrev:
joacim77 skrev:
Funderar på att åka ut och kanske prova några 0-402 repor... Läste lite i tråden ang 50-300 och tanken slog mig då...hur många av de bilar som kommer klarar att åka 300?? Bara en tanke...

Är väl mest 50-250+ som gäller.Att komma upp i 300 km/t så ska det till nått extraordinärt för att klara på Björkvik. Tanken varför jag drog igång frågan var för att i klassen 300HK och uppåt så känns det som att racet fortfarande är intressant när det är dags att börja bromsa där konerna stod sist. Och genom att förlänga bromspunkten till där den brukar vara så får även dom lite motorstarkare bilarna chans att göra upp på hela sträckan.

Så va min tanke smile

Förstår hela grejen men tänkte mera på hur många bilar som ens kommer upp i 250km/h.... Sist hade jag själv ca 210-220 vid 600 meter och då har jag ju tyvärr inte så mycke mera att ge.... Men det är ju klart....det finns ju många bilar som har mycke högre toppfart än mitt gamla skrot...

Hm 300 blås vore ju skoj eller vad säger du jocke wink

"She said its just a car, I said you're just a girl"

204 Inlägg
8 september 2010
#120
Backlundaren skrev:
joacim77 skrev:
V8-Mannen skrev:

Är väl mest 50-250+ som gäller.Att komma upp i 300 km/t så ska det till nått extraordinärt för att klara på Björkvik. Tanken varför jag drog igång frågan var för att i klassen 300HK och uppåt så känns det som att racet fortfarande är intressant när det är dags att börja bromsa där konerna stod sist. Och genom att förlänga bromspunkten till där den brukar vara så får även dom lite motorstarkare bilarna chans att göra upp på hela sträckan.

Så va min tanke smile

Förstår hela grejen men tänkte mera på hur många bilar som ens kommer upp i 250km/h.... Sist hade jag själv ca 210-220 vid 600 meter och då har jag ju tyvärr inte så mycke mera att ge.... Men det är ju klart....det finns ju många bilar som har mycke högre toppfart än mitt gamla skrot...

Ja och vi är ju lite osäkra på hur vi ska göra just för att vi inte vet hur många som kommer att vilja och hur många som kommer att kunna. För man ska ju inte bara ha motor att komma upp i 250 blås, man ska ha chassie och bromsar att kunna bromsa sen också yikes
Men vi får nog lämna den frågan öppen och se hur det ser ut på Daymeet, om intresset finns av flertalet bilar på plats så får vi absolut testa att köra 50-250+.

/TBR

mackyfr skrev:
Attans! GTboard är ju samma dag som detta... ;(

Ahaa, fan vad synd =/

Precis....det viktigaste är ju att man har chassi och bromsar till sådan körning. Men jag tycker att det skulle vara kul om man ändå kunde sticka emellan med lite sådan körning för dom som vill och har bil för det.... Tror säkert att det skulle uppskattas av publik oxå så kör hårt!!!

//Jocke

"Tamdiu discendum est, quamdiu vivas"


Sök