Ett tips till: LÄS LÄS LÄS, teoretiska kunskaper har aldrig skadat någon!
Google är ett skitbra verktyg till detta! Och vet man vad man ska söka efter, behöver man i 99% av fallen inte ställa nån fråga eftersom det mesta redan har frågats om i den stora cyberrymden så finns troligtvis svaret någonstans därute....
(Många gånger hamnar man på ett sidospår, och börjar läsa om nåt helt annat bara för att det är så jäkla intressant)
Jag har som vana att försöka spara alla intresanta länkar, pdf dokument, bilder jag kan hitta vid olika sökningar... Speciellt div olika kopplingsschema, som kan va bra att ha sparas
Diverse personliga anteckningar ligger i ett .txt dokument på skivbordet!
Vad gäller mekvana, så är det en sak som bara kan lösas genom praktisk handling.... Att ge sig på en "bruksbil" är därför ingen bra ide! Det absolut bästa är nämligen att ha 2 bilar (en bruksbil, och en lekbil)
På det sättet gör det inget om man råkar "ha sönder" lekbilen
Att det är dyrare i skatt o försäkring samt andra utgifter är en smäll man får ta..
Jag har lärt mig av erfarenhet, att det ALDRIG är kul att meka bruksbil.... Den ska bara funka, ingenting annat
Har tappat räkningen på hur många gånger man blev tvungen å ta cykeln till jobbet.... Var det inte ett avrostat avgassystem, så var det totalt motorhaveri (på grund av övervarvning, farligt med roliga bruksbilar Ju tråkigare destu bättre håller dom)
Lite tankar från en som också har varit nybörjare, och som fortfarande lär sig....