2637
Sök

Indiska Tata nano värt pengarna?

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
#1
hehe soom topic lyder. om tat nu börjar sälja sin "nano" här skulle de va värt o köpa en sån minibil big_smile? för dem ser onekligen roliga ut lol
Senast redigerat av Drfrasse (19 augusti 2010)

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Baron
184 Inlägg
Vw trimmare
2 995 Inlägg
19 augusti 2010
#3
16,000kr var det väll snack om?


DFFL
9 020 Inlägg
19 augusti 2010
#4
Värda pengarna är de nog.
Ifall man vill ha en trimmad moppebil utan att behöva trimma den.

Men jag håller mig nog till riktiga bilar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

97 Inlägg
19 augusti 2010
#5
tycker de ser ut som en mindre och fulare Ford Ka!


Baron
184 Inlägg
19 augusti 2010
#6
16 000 ???

billigt för en bil, men frågan om den kan klassas som en bil tongue

skulle nog hellre lägga 16000 på fin moppe som tex dt-r 50 eller någon begagnad 125-250cc cross än att köpa den "bilen" smile
Senast redigerat av Nick666 (19 augusti 2010)


1 570 Inlägg
19 augusti 2010
#7
Tata Nano är väl helt inriktad till fattiga människor i U-länder som tidigare bara kunnat drömma om att äga en bil. De kan inte ha några krav på vare sig komfort, säkerhet eller körglädje. Den kommer som Fiat Nano i Europa. Jag skulle hellre köpa häst och vagn för de pengarna. Det lär ju både vara snabbare och roligare att köra hehe smile

Har det inte gjorts försök med extrema lågbudgetbilar här? Tex Dacia? När vi byggt Volvo och Saab som internationellt klassats som bra och säkra bilar känns det inte så intressant att gå tillbaka i tiden bara för priset är lägre.
Senast redigerat av M103 (19 augusti 2010)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
19 augusti 2010
#8
Det är knappast någon ultimat bruksbil. Prestanda och körglädje lär inte tillhöra bilens starkare sidor, men den ser som sagt rolig ut, är udda och lär inte bli speciellt dyr i drift. Jag skulle utan tvivel kunna köpa en  bara för att wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Finraggare
2 381 Inlägg
19 augusti 2010
#9
Mobba inte Dacia! De är precis så tråkiga som de är konstruerade att vara och fyller därmed målet bättre änm en bil som är konstruerad för att vara rolig men ändå inte är det smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

3 259 Inlägg
19 augusti 2010
#10
Landar priset på 16.000kr så handlar jag en rakt av! Har ju faktiskt en extra R1 motor ligger så varför inte! tongue

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

40 Inlägg
19 augusti 2010
#11
Helt underbart för U-länder, typ Indien, men själv köper jag hellre nåt 20 år gammalt begagnat för pengarna.


812 Inlägg
19 augusti 2010
#12
den kostar bara 16000 i indien, jag har för mig att om den skulle säljas i sverige så skulle priset
ligga på ca 60 000
Senast redigerat av aakesson (19 augusti 2010)


Evolution Garage
1 299 Inlägg
19 augusti 2010
#13
Har för mig versionen som säljs i Indien skall kosta 16 000:- Men att det ska göras en modell anpassad för Europa, med avgas å säkerhetskrav efter våran standard å jag gissar att den blir dyrare...
Vet inte säkert att detta stämmer dock!

Sky´s the limit...

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
#14
vi kan ej utrycka oss om körglädje ingen har ju kört men vi kan tro (sålenge nån ej kört den) att de ej finns körglädje..... ja hade själv velat ha den som lekbil alltså som en rc bil fast 100% stor till mig smile sen styla en sån med dyr/bra styling hade vatt lite småfränt me en stylad moppe bil tongue

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

40 Inlägg
19 augusti 2010
#15
aakesson skrev:
den kostar bara 16000 i indien, jag har för mig att om den skulle säljas i sverige så skulle priset
ligga på ca 60 000

Finns det nån som betalar 60 000 för den där i Sverige? yikes Då är det lika bra att inte importera den...


5 111 Inlägg
19 augusti 2010
#16
Skulle den kosta 16 000 ny så skulle jag nog om jag behövde en liten bil hellre köpa en Polo, Fiesta eller liknande från 90-talet för samma pengar, den är troligen bättre på alla punkter och Tatan kommer nog stå på skroten före den hur som helst.


40 Inlägg
19 augusti 2010
#17
Volvo544special65 skrev:
Skulle den kosta 16 000 ny så skulle jag nog om jag behövde en liten bil hellre köpa en Polo, Fiesta eller liknande från 90-talet för samma pengar, den är troligen bättre på alla punkter och Tatan kommer nog stå på skroten före den hur som helst.

Precis min tanke. Tror inte Nano är nån vits i västvärlden..


Baron
184 Inlägg
19 augusti 2010
#18
Asparagus skrev:
aakesson skrev:
den kostar bara 16000 i indien, jag har för mig att om den skulle säljas i sverige så skulle priset
ligga på ca 60 000

Finns det nån som betalar 60 000 för den där i Sverige? yikes Då är det lika bra att inte importera den...

20000:- i container då ? sen skatt och moms på hela skiten, blir rätt mycket ändå väll


Saabifierad
2 031 Inlägg
20 augusti 2010
#19
Om Tata Nano kan hålla nere sitt pris under 50.000 kronor tror jag att vi kommer se att dom dyker upp lite överallt. Problemet med Dacia och Suzukibilar är att dom är billiga men ändå inte riktigt billiga. Suzuki Alto var förr i tiden Sveriges billigaste bil, för 59.900 spänn (har jag för mig) gick den att fås utan det mesta tongue Men det är ändå inte tillräckligt billigt. Så om Tata Nano lyckas hålla nere priset här i Europa så tror jag att den kommer klara sig bra trots att den är sniken och har en krocksäkerhet som är i stil med en VW Golf 2 tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

5 111 Inlägg
20 augusti 2010
#20
Jag tror att jag betydligt hellre krockar i en Golf 2 faktiskt... Finns ju för fasen inte en deformationszon en gång, och med tanke på att tekniken är i klass med 50-talets småbilar i övrigt så lär den väl ha säkerhet i den nivån också.



Sök