3619
Sök

Bilen drar åt höger

270 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Hej!

Jag har en 745 -92, och bilen har börjat dra åt höger, extremt jobbigt ibland

Vid lite högre hastigheter börjar det skaka lite i ratten också (70-90+)

vet någon va som är kruxxet? obalans i hjulet eller någe?

31 Inlägg
20 augusti 2010
kanske dags och göra hjulinställning?

300 Inlägg
20 augusti 2010
Kan även vara så att bromsarna tar ojämnt. Se till så att glidpinnarna glider fritt (beläggen slits ojämnt).

127 Inlägg
21 augusti 2010
Har ett liknande problem med min merca. Det vibrerar och har sig, men den drar inte :S

Men att lämna in bilen och göra en hjulinställning är ju ett bra alternativ, ev balansera om hjulen så kanske det blir bättre. smile

Mvh

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen

270 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Jo, idag så började de låta så in i helvete om framvagnen, så jag skulle hissa upp bilen o kolla om något glappade, då märkte jag att vänster framdäck hade pajjat, halva däcket hade typ svullnat ut, o blivit skevt o jävligt

Aldrig hört talas om.

Tack för svaren ni andra! smile

Tror jag löst problemet smile

127 Inlägg
21 augusti 2010
haha men de där xD jag tror du har hittat dit problem! smile

mvh

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen

3 259 Inlägg
21 augusti 2010
Sakiq skrev:
Jo, idag så började de låta så in i helvete om framvagnen, så jag skulle hissa upp bilen o kolla om något glappade, då märkte jag att vänster framdäck hade pajjat, halva däcket hade typ svullnat ut, o blivit skevt o jävligt

Aldrig hört talas om.

Tack för svaren ni andra! smile

Tror jag löst problemet smile

Exakt vad jag hade tänkt gissa på! smile Om bilen börjar dra snett helt plötsligt och i samband med obalans som också uppkommit så är det till 99% separation i ett däck! Inget ovanligt om det är mycket gamla däck eller billiga chinchong däck, eller AGI-däck heller för den delen! smile

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Sök