4003
Sök

Audi a3 1,8t hackar sig fram

16 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Tjenare har en audi a3 1,8t från 98 som gått 23 tusen mil. För någon vecka sedan så var jag ute och åkte, låg väll i ca 50kmh när den börjar hacka och rycka som fan och till slut stanna helt, ingen tomgång eller något. Men när jag startade den igen efter att den stannat så gick den precis som vanligt sedan. Detta är något som har kommit mer och mer de senaste dagarna. Kan tillägga att ingen varningslampa i bilen lyser.
Kan detta ha något med chippet att göra? (den är chippad) fundera på om det är glapp eller något så att den stryper bränslet eller något, för bilen uppför sig i princip som om bränslepumpen skulle vara halvdöd.
Kan någon mer erfaren hjälpa mig?, har verkligen ingen aning om vad fan de kan va.

Mvh Simon

6 655 Inlägg
21 augusti 2010
Blev chiptrimmningen gjort nyss ?

De/Dem

16 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Malheus skrev:
Blev chiptrimmningen gjort nyss ?

nepp den gjordes av förra ägaren

7 277 Inlägg
21 augusti 2010
Kör en vanlig service först med t ex tändstift och luftfilter.

16 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Brains skrev:
Kör en vanlig service först med t ex tändstift och luftfilter.

ja, tändstiften kan kanske vara boven, luftfiltret är ett öppet k&n

16 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
ingen som har någon teori?

597 Inlägg
21 augusti 2010
Har precis samma problem, beställt hem tändstift, luftfilter, oljefilter, olja samt ny lmm så hoppas det löser sig. Har sedan tidigare bytt stift utan någon effekt men tänkte köra hela paketet så allt är fräsht.
Jag hör av mig om jag känner av någon förbättring efter bytet.

MVH

3 259 Inlägg
22 augusti 2010
Enklast är ju att hitta någon med VAG-COM som kan felsöka åt dig, eller så gör du det på Vag för en femhundring så får du säkerligen svaret på varför! Billigare än att hålla på o köpa grejor o byta ut tills det funkar....

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Glidarn
408 Inlägg
22 augusti 2010
JonR skrev:
Enklast är ju att hitta någon med VAG-COM som kan felsöka åt dig, eller så gör du det på Vag för en femhundring så får du säkerligen svaret på varför! Billigare än att hålla på o köpa grejor o byta ut tills det funkar....

Mvh/Jon

(obrut)

Sök