Vet inte om jag vill lägga mej i egentligen, men som bilåterförsäljare så kan man omöjligt veta alla fel som kommer att komma på bilen närmaste tiden.
De flesta bilhandlare brukar köpa bilar av andra firmor tex Lecab, Helmia, m.m.
har kollat upp en del bilar från Autolegend och det är en del som kommer från Halmstad från stora firmor...
Om nu en växellåda skulle rasa, hur ska man som säljare kunna veta om kunden kört sönder den, eller att det var ett fabrikationsfel på den/ej skött service, bilen i fråga har körts ganska många bil utan problem när firman köpte denna.
Sedan döma ut en eller flera firmor pga en tvist som gått vidare till arn eller likande är ju galet (om det inte är fastställt), som en kund är det väl klart att man inte vill betala och alltid vill då de till att det är firman som lurat för o slippa o betala. Sedan hur bra olika firmor sköter reklamationer är väldigt olika!!
Jag känner dock inte till firman i sej, och jag försvarar ingen om denna firma är seriös eller inte.
Personligen tycker jag det är mer upp till köparen och kolla igenom samt besiktiga bilen innan köp.
kan kosta en del men man kan även skriva in i köpekontraktet vad som ska ingå och vad man har för garantier osv
Godtar man inte detta som köpare eller att säljaren inte tar dina villkor, vad är då problemet och leta vidare hos någon annan firma?
Sedan kan ju tilläggas att Autolegend säljer många bilar, så om alla skulle gått smärtfritt borde vara underligt!
Ang toning på bilar är
http://www.solfilmsohlsson.se/ bra!
(Redigerad för att jag klanta mej lite Ha ha ha skrev helt fel firma!
)