Fick besked från Conrad.se att jag kommer att få ett paket från dom imorgon. Lite ovanligt att få veta det en söndag. Ser fram emot att se vad det är som dom har skickat. Det kommer en bildserie på det paketet också.
härligt! några andra uppdateringar snart då? tänkte på karossen
//Dennis
Ja det kommer att hända en hel del nu när vi har fått hem kjolpaketet. Det ska börjas att passas in på bilen och en hel del annat smått och gott är på gång så det kommer att bli en hel del nya uppdateringar när det gäller karossen.
Hade lite hög elräkning men skickade ett litet bidrag i alla fall, bättre än inget. Keep up the good work.
Det tackar vi så otroligt mycket för. Lägger ut det på hemsidan också så fort vi fått klart fliken "Donationer" Tack ännu en gång för att du hjälper till att förverkliga Projekt Framtid.
Tecknings tävlingen kommer inom kort att dra igång. Vi kommer att meddela här i tråden när den börjar så att ni kan gå in på vår hemsida www.projektframtid.se och ladda ner skissen som Lasse på Motivlack.se har tagit fram på bilen så att ni som har barn kan vara med och tävla om att få sin teckning som motiv på bilen. Tävlingen är ENDAST för barn.
Några bilder på själva rengöringen och slipningen av länkarmarna. När dom är slipade och klara skall dom rostskyddas, grundmålas och sedan lackas med svart body så att dom förhoppningsvis blir tåliga mot det dom utsätts för.
Rena och fina är dom inte. Dags att demontera länkarmarna och slipa dom rena och fina.
Börjat lite smått med slipningen.
Snart färdig. Lite mer slipning bara.
Slipad och klar. Har lagt på ett rostskyddsmedel som förhindrar uppkomsten av ny rost.
En grundlig upprustning.. bra bra Vad använder du för produkt för rostskyddet?
Jag använder en typ av syra som jag fått av en kompis. Tyvärr vet jag inte vad den heter men ska ta reda på det på måndag. Ja det är mycket roligare när man vet att allt är helt i ordning och den som köper bilen får den fri från rost.