2596
Sök

Åkt ifrån polisen?

806 Inlägg
27 augusti 2010
caromania skrev:
En polares brorsas morsa.... Haha, dubbelmoralen är fin. Trådar med bristfällig rubrik låses omedelbums.

Nåja, jag får väl dra min historia också då som förövrigt är helt sann.

Jag o polaren hade just rånat en bank. Tyvärr hade polisen hunnit omringa banken med 40 man och helikopter. Vi sköt oss ut med våra automatvapen och stal en Audi S8 för det var en sån vi sett i Ronin, så en sån ville vi ha. Jag drog fram de fyra kablarna under ratten och tjuvkopplade bilen medan polaren smattrade iväg ett magasin från sin Ak5a mot helikoptern.

Sedan bar det av. Samtidigt som jag tjuvkopplade S8an så hade jag plockat bort fartspärren, så när vi väl kom ut på Sveavägen så var det asfett och nice o lite till att känna övervarvstoppet slå till i 280km/h.
Vid Wennergren center körde jag en handbromspärla in mot Roslagstull och sedan bar det av mot Norrtälje. Utanför Rimbo skakade vi av oss helikoptern, men tyvärr hade de då larmat SÄK12 OP9/543 dvs, polisens hemliga grupp som samarbetar med försvarsmakten. Det kändes sådär när två stycken 39 Gripen tog upp jakten på oss.

Tack och lov hade jag nu lyckats löda om bilens ECU med ett Ebaychip så plötsligt hade den 700hk, så vi lyckades skaka av även dem. Ca 12 minuter efter att vi passerat Norrtälje, ungefär när vi kom till Umeå så kände vi oss säkra så vi kunde stanna.

Tyvärr hade soppan tagit slut då, så i skrivande stund sitter vi i en lappkåta utan bensin, mat eller kläder, endast en jävla massa deg som vi nu eldar för att hålla värmen.

Bah!

Haha skön jävla fantasi, inte lätt å dra upp allt det bara sådär, du har talang

6 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Caromania : i lol'd! sjuka jävel!

Fri fart för ett fritt folk!
14 111 Inlägg
31 augusti 2010
Calibranissen skrev:
AcesHigh666 skrev:
rawan92 skrev:

Kunde inte sagt de bättre själv lol

Kände bara att jag var tvungen...

Köra ifrån snuten är lättare sagt o gjort, spelar ingen roll hur "skillade" genomsnitts busföraren tror sig vara. Snuten har utbildning plus att dem kan...

1. Påkalla fri väg(blåljus).
2. Har radio, kan kommunicera med fler enheter.
3. Ser ditt reg nummer(oftast).
4. Deras bilar är även original snabbare än de som i 99% av fallen påstår att de dragit snuten.
5. Känner inte samma press/panik.

Det är altså inte så svårt att räkna ut att det är 99% bull...

Måste bara citera polisens utbildning...
Saken är den att polisen sällan behöver jaga någon så det går speciellt fort eller blir speciellt farligt men ändå krockar de igenomsnitt fler bilar per vecka än vad ett taxibolag med 30 bilar som går 20 timmar om dagen gör på 3 månader... Så så jäkla duktiga bilförare är dom nog inte heller...
Måste tillläggas att min far jobbade som bilmekaniker och såg dessa smällda bilar hela tiden bara i värnamo och jag arbetar som taxichaufför...

många tycks tro att polisen är extremt välutbildade på sin körning förvisso får dom mer träning än normala personen men vi som är bilintreserade och ofta kör förfort kör i regel minst lika bra som genomsnittet hos polisen
så allt hänger på vilken polis man får eftersig
har sätt med egna ögon hur dumma en del av dom är..dom har körtekniker som får min sambo att verka vara värsta banracing profset
dessutom så vid doim tillfällen har dom dessutom vart uppe på trottarer och refuger och kört efter sina snygga skillade svängningar

sen finns det dom som är ruskigt dukiga och det är i regel dom som jobbar i trafiken och då är det inte många som har en chans trotts mer effekt så allt hänger på vem man får efter sig

men att vara närvös när man förösker köra ifrån en patrull på natten i deras d5 behöver man nog knappast vara

Kör fort så hinner inget hända...

Rumpmas
3 860 Inlägg
31 augusti 2010
Beangt skrev:
är det Inte så att man kan bli dömd om man skriver vad man har gjort här?yikes

Helt sant. Alla vet ju vad du heter och var du bor eftersom du skyltar med regnumret öppet på forumet. Skriver du något kommer farbror polisen dIrEckT!!!11 Internetbekännelser i en kukmätartråd är det mest bindande bevis som finns, inte ens DNA klår det!

Själv vet jag inte vad jag ska tro angående vad polisen får och inte får göra, så jag fortsätter nog med att begränsa mina hastighetsöverträdelser till skyltning + moms och undviker att köra mot rött osv.

I fortkörningstrådar kan man ju läsa om poliser som inte bara lyckats mäta hastigheten på en passerande bil utan även säkert identifiera föraren, och sedan med det som grund fått till en fällande dom i tingsrätten mot föraren för vårdslöshet i trafik. Helt utan mätdata, och med positiv identifiering av föraren av två stillastående poliser i en korsning när en bil kommer i 150+ på vägen.
Visserligen hör man bara ena sidan av dessa historier, och det också på nätet, så man kanske bör ta dom med en nypa salt. Men nog tror jag att två poliser kan fälla en för det mesta i trafiken på enbart en ögonvittnesskildring från deras sida om man retar upp som tillräckligt. Man kan nog inte känna sig säker på att det låter en sitta kvar på huven när de hittar en när man dragit iväg i 200+. De kan ju lika gärna säga att de identifierade dig som förare och plocka med dig. I vilket fall kommer nog just de poliserna att hålla väldigt noga koll på dig och din bil framöver.

[obligatorisk BMW-referens]
Nej, jag har aldrig haft anledning att fly från polisen. Och jag kör ju Saab 9-3. Även sänkt är väghållningen så pass obefintlig att jag aldrig skulle dra ifrån en V70 D5 på 2,1 ton om det började svänga lite, det är ju ingen BMW direkt wink
[/obligatorisk BMW-referens]
Senast redigerat av Andromeda (31 augusti 2010)

14 111 Inlägg
31 augusti 2010
grejen är att inget bevisar vem det är som skriver..bara för att något är skrivet i mitt namn beöhver det dels inte vara jag som gör det kan vara en kompis
och jag skulle aldrig skriva något som jag inte vet är preskiberat ;-)
något man måste hålla koll på

har endå haft en misstanke om grovvårdlöshet mot mig men utan att dom kunde beivsa det ens så dom kunde dra in körkortet eftersom dom inte kunde bevisa vem som kört
fast dom t.o.m kollade fingeravtrycken på bilens ratt växelspak och nyckel smile

Rumpmas
3 860 Inlägg
31 augusti 2010
Growe skrev:
grejen är att inget bevisar vem det är som skriver..bara för att något är skrivet i mitt namn beöhver det dels inte vara jag som gör det kan vara en kompis
och jag skulle aldrig skriva något som jag inte vet är preskiberat ;-)
något man måste hålla koll på

har endå haft en misstanke om grovvårdlöshet mot mig men utan att dom kunde beivsa det ens så dom kunde dra in körkortet eftersom dom inte kunde bevisa vem som kört
fast dom t.o.m kollade fingeravtrycken på bilens ratt växelspak och nyckel smile

Förlåt, jag glömde den ironiska smileyn lol

Ointresserad.
936 Inlägg
31 augusti 2010
Vad polisen inte får göra spelar mindre roll, dom gör det ändå.

Teabag appreciation club.

14 111 Inlägg
31 augusti 2010
Snitch skrev:

verkligen eftersom dom inte sätter dit sig själva och dom håller varandra bakom ryggen i alla lägen
så kan dom aldirg bli dömda när dom gör fel

detta syns ganska tydligt i antalet anmälda poliser vs antalet åtal och fall där dom blivit dömda

Forummoderator
9 299 Inlägg
31 augusti 2010
Growe skrev:
Snitch skrev:

verkligen eftersom dom inte sätter dit sig själva och dom håller varandra bakom ryggen i alla lägen

detta syns ganska tydligt i antalet anmälda poliser vs antalet åtal och fall där dom blivit dömda

Akta dig för statistik, varenda småbuse motanmäler den enskilde gripande polismannen för övervåld etc så det finns en grov överstatistik för den typen av anmälningar. Tror ni på fullt allvar att åklagarna (som beslutar om det ska väckas åtal, inte polisen!) som granskar och direkt avskriver alla de fallen är så korrupta i det här landet så tycker jag att ni ska flytta till föredömligare stater som tex Italien, Spanien eller Grekland.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Mr B
29 Inlägg
31 augusti 2010
Ja vet inte men hur många av er klarar att köra en tajt konbana med en V70 på 2,5 ton i 80 km/h utan att tappa kontrollen??? Det är en av sakerna att göra på Rykarkuren

Är man inte Dalmas får man försöka komma upp sig på annat sätt....

Ointresserad.
936 Inlägg
31 augusti 2010
Growe skrev:
Snitch skrev:

Mjupp.

Vilket i sin tur visar oss alla att det lönar sig att vara god medborgare.

Teabag appreciation club.

RS
886 Inlägg
1 september 2010
Piratstikins skrev:
okej smile det var det jag trodde smile låter ju troligast ialafall för vad ska dom säga? joho vi såg att han körde säkert runt 200 det är säkert, men vi har inga bevis tongue så sålänge man möter dom är det ju nästan lugnt, om dom inte kör med kamerorna påslagna då? tongue

Vårdslös körning kan dom ju ta folk för annars.

Focus RS

52 Inlägg
1 september 2010
Har en polare som jobbar som polis. Och han har berättat att deras bilar väger AS. Det är så mycket extra grejjer i bilarna som väger. Dom går faktiskt riktigt dåligt. Sen finns det undantag på polisbilar som tex inte har all utrustning och extra grejjer. Men " vanliga " polisbilar väger mera.

14 111 Inlägg
2 september 2010
caromania skrev:
Growe skrev:
Snitch skrev:

Akta dig för statistik, varenda småbuse motanmäler den enskilde gripande polismannen för övervåld etc så det finns en grov överstatistik för den typen av anmälningar. Tror ni på fullt allvar att åklagarna (som beslutar om det ska väckas åtal, inte polisen!) som granskar och direkt avskriver alla de fallen är så korrupta i det här landet så tycker jag att ni ska flytta till föredömligare stater som tex Italien, Spanien eller Grekland.

självklart är en stor del bara b-s från anmälaren
men dom har på senare tid insätt att det ligger mycket i många anmälningar oxå

vet gånger där polisen gått långt över gränsen bara för att dom var sura så det ligger nog mer sanning i anmälerna än vad man vågar tro
men självklart finns det alltid puckon som gillar att anmäla hit och dit
det ska man verkligen inte dra under stolen med

men när det handlar om en handfull mål på ett par tusen anmälningar så är något knas

problemet är just att dom håller varandra om ryggen dom gångerna poliser faktist blir dömda är i regel när en kollega inte går med på att vittna till den åtalade polismannens sida
detta ger oxå lite mer svart på vitt

en intresant film finns på youtube där en "hulligan" går förbi en paket buss och klappar med handen på rutan och man ser att det inte är hårt och inte på ett våldsamt sätt
då hoppar en polis på killen och tar tag runt halsen mer eller mindre

detta bevisar lite hur mentaliten är på vissa poliser
om man tror att man stävjar våld med våld så är man på hal is

snart är det som i usa om utveckligen pågår hur länge som helst
och det är nu på gång att fixa utomstånde utredare som utreder brott där poliser är inblanade för att försöka stävja detta
sen gäller det bara att få kollegor att våga tjalla på sina kollegor när dom gör övertramp
något som faktist skulle gynna hela samhället
eftersom förtrondet är fruktansvärt lågt för poliser i detta land

sen önskar man att polisen kunde stanna och kolla läget rent fredligt utan att ha någon misstanke med det hela
skulle dom göra så med mig skulle dom kunna få en hel del jobb att göra som skulle vara väldigt bra för samhället
men dom få gångerna man orkar bry sig blir man alltid ifråga satt innan man ens får prata med dom

lite långt från själva polisjagandet att göra men säkert intresant endå

Rejsa ?
2 959 Inlägg
2 september 2010
DBergstrom skrev:
Ja vet inte men hur många av er klarar att köra en tajt konbana med en V70 på 2,5 ton i 80 km/h utan att tappa kontrollen??? Det är en av sakerna att göra på Rykarkuren

Alltså att bilarna har mycket utrustning osv vet jag men inte väger dom 2.5 ton.
Det är ju mycket mer än totaltvikten på en vanlig V70N

Autotech

Rumpmas
3 860 Inlägg
2 september 2010
Rååbert skrev:
Har en polare som jobbar som polis. Och han har berättat att deras bilar väger AS. Det är så mycket extra grejjer i bilarna som väger. Dom går faktiskt riktigt dåligt. Sen finns det undantag på polisbilar som tex inte har all utrustning och extra grejjer. Men " vanliga " polisbilar väger mera.

[Ironi]
Dom är ju också så trimmade att man i en del fall inte ens ser spåren av originalmotorn, men alltid minst steg 2!!!!111 roll
[/Ironi]

12 086 Inlägg
2 september 2010
Jag körde ifrån polisen igår, mötte dom på genomfarten och såg att de vände efter mig, då smet jag in på en sidoväg och gömde mig mohaha big_smile

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
2 september 2010
AcesHigh666 skrev:
rawan92 skrev:
AcesHigh666 skrev:
sen får man inte glömma att 99% av gångerna någon "kört ifrån" snuten så ljuger dem, eller så var det bara någon "random" bil som tyckte det var kul att skrämmas lite.

Kunde inte sagt de bättre själv lol

Kände bara att jag var tvungen...

Köra ifrån snuten är lättare sagt o gjort, spelar ingen roll hur "skillade" genomsnitts busföraren tror sig vara. Snuten har utbildning plus att dem kan...

1. Påkalla fri väg(blåljus).
2. Har radio, kan kommunicera med fler enheter.
3. Ser ditt reg nummer(oftast).
4. Deras bilar är även original snabbare än de som i 99% av fallen påstår att de dragit snuten.
5. Känner inte samma press/panik.

Det är altså inte så svårt att räkna ut att det är 99% bull...

Men ibland händer det även att herr blå blir rejält ifrånkörd wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

12 086 Inlägg
2 september 2010
Jag har sätt den där filmen många gånger, den där vägen ser jävligt go ut smile

5 198 Inlägg
2 september 2010
Om det ska va sport att köra i från Polisen så ska det va på lika villkor. dvs lika motorstarka bilar, ,annars är det bara larvigt. Å sen säga att man kört i från dom när man mötts och dom har vänt.. .lika larvigt. Om jag ligger 170 och möter dom på motorväg.. hur lång tid tar det innan dom kan vända.. och hur hög hastighet måste dom ha.. så fort går inte deras bilar.

Sök