2982
Sök

Åkt ifrån polisen?

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
9 december 2010
En mycket god vän till mig körde ifrån polisen i östersund, dom såg hans reggnummer och så ställde dom upp en vägspärr i svenstavik nån mil söder om östersund för de var på den vägen han färdades när han drog dom, sluta me klippt kort på plats

tjooolihoo

5 198 Inlägg
9 december 2010
ironhead skrev:
gamlingen skrev:
ironhead skrev:
mötte snuten i en gammal bmw som ja fick av en polare som inte var försäkrad  även oskattad med  fina vinterdäck på så det hördes långväg.plus att det såg ut som jag hade stulit den och jag låg väll i 120 på 70 väg men jag klara mig.

Hörde dom däcken när du mötte dom,,, snacka om superhörsel.

däcken var nästan nya  så dubbarna var som nya men fan vad det lät

Dom måste åkt nercabbat.. med dubbdäcksförstärkare

Muttley
9 december 2010
Calibranissen skrev:
IceEyes skrev:
AcesHigh666 skrev:

Kände bara att jag var tvungen...

Köra ifrån snuten är lättare sagt o gjort, spelar ingen roll hur "skillade" genomsnitts busföraren tror sig vara. Snuten har utbildning plus att dem kan...

1. Påkalla fri väg(blåljus).
2. Har radio, kan kommunicera med fler enheter.
3. Ser ditt reg nummer(oftast).
4. Deras bilar är även original snabbare än de som i 99% av fallen påstår att de dragit snuten.
5. Känner inte samma press/panik.

Det är altså inte så svårt att räkna ut att det är 99% bull...

Men ibland händer det även att herr blå blir rejält ifrånkörd wink

Snacka om tid från ca 180 - 200 he he

Om polisbilen var målad och hade blåljus på. Så var de 2 sista bilarna de körde om totalt blåsta. Snacka om att inte ha ett öga bak haha.

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
9 december 2010
Isbrytarbo skrev:
Är och har varit nyfiken länge på hur polisen går till väga efter att ha blivit frånåkta på svenska vägar.
Har de enligt lagen rätt att titta in hos den som står som ägare för fordonet eller är det lika mesigt som allt annat när det kommer till sveriges lagar - att de måste ha personen i fråga på kort eller någon annan form utav hårdbevis? vore schysst med svar av nån som har vart ute och busat lite smile

Jag har kört ifrån dem flera gånger! Men då var det med två hjul...

Fattar inte ens varför dem försöker hänga med!
Dock många år sen, kör med mer ansvar nu! big_smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 december 2010
gamlingen skrev:
ironhead skrev:
gamlingen skrev:

Hörde dom däcken när du mötte dom,,, snacka om superhörsel.

däcken var nästan nya  så dubbarna var som nya men fan vad det lät

Dom måste åkt nercabbat.. med dubbdäcksförstärkare

det var mitt under sommaren jag åkte

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Muttley
9 december 2010
Richard-940T skrev:
Isbrytarbo skrev:
Är och har varit nyfiken länge på hur polisen går till väga efter att ha blivit frånåkta på svenska vägar.
Har de enligt lagen rätt att titta in hos den som står som ägare för fordonet eller är det lika mesigt som allt annat när det kommer till sveriges lagar - att de måste ha personen i fråga på kort eller någon annan form utav hårdbevis? vore schysst med svar av nån som har vart ute och busat lite smile

Följer efter för att många tabbar sig eller känner att de ändå hade ett samvete och stannar till sist. smile

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
9 december 2010
tkd_rille skrev:
Richard-940T skrev:
Isbrytarbo skrev:

Följer efter för att många tabbar sig eller känner att de ändå hade ett samvete och stannar till sist. smile

Nog är det så! smile

Forummoderator
18 038 Inlägg
9 december 2010
Apropå poliser som kör sakta så körde jag sent en lördagkväll (läs: söndag morgon) från GBG och hem till "Landet" Låg i 80 på 70-väg och hamnade bakom en polis som kör i 75 km/h och inte sååå sugen på att köra om då. Låg bakom och tryckte i 5 km och sen blinkar de in på en busshållplats och jag kör förbi i 75 då. De svängde ut direkt och låg bakom mig nästan en mil tills jag svängde in hemma vid huset i ett bostadområde. De stannade och stod där när jag tog ut den toksovande 2-åringen ur bilen och vinkade och drog vidare sen. Vad var det? Va?

Blev stoppad i en rutinkontroll på nittotalet i min stora S-klassmersa och polisen kollade kortet och nykterhet och sa sen: Det var en liten kille i en så stor bil! (Är kortväxt) Både han och jag skrattade gott!

Var ute och lekte med ungarna på gräsmattan förra sommaren och en snuthäck passerar och kommer tillbaka sen. Jag pekade på den och sa "Ser ni polisbilen killar?" En happening i mina kvarter kan jag lova! De stannade till, slog på blåljusen, vinkade och drog på med däckskrik i 50 meter till ungarnas stora förtjusning. Jag tycker poliser är hyggliga och vänliga överlag och får jag tillfälle att "haffa nån vid en mack eller nåt nån gång så tror jag säkert de låter ungarna kika in i bilen och prova blåljusen!

Men visst: Tror oxå på kommentaren "Världens största skitsnackstråd..." jag har haft körkort i 18 år och har hunnit med lite. Men när en 18-åring kör ifrån polisen varje helg. Nja...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Muttley
9 december 2010
Richard-940T skrev:
tkd_rille skrev:
Richard-940T skrev:

Nog är det så! smile

Sen kan de vara rätt bra om de hänger på ett tag. om de sker en olycka i samband med smitningen.

904 Inlägg
9 december 2010
har också varit ung å dum men vill man fort hem kör mitt i natten och man vet att man har en eller två mil på sig innan man måste bromsa då saktar jag inte ner utan gasar å kör om dom. civilare är ättare å köra i från på dagen då människor inte uppfattar dom som polis bilar

AUTOTECH S60 power

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
9 december 2010
tkd_rille skrev:
Richard-940T skrev:
tkd_rille skrev:

Nog är det så! smile

Sen kan de vara rätt bra om de hänger på ett tag. om de sker en olycka i samband med smitningen.

Jo, men den risken finns alltid.. Då är det ju bättre att dom avstår.

Muttley
9 december 2010
Richard-940T skrev:
tkd_rille skrev:
Richard-940T skrev:

Nog är det så! smile

Rätt sant. Men fortfarande så är de ju rätt att jaga lite. De ger ju upp om de verkligen fattar att de aldrig hänger på. Mc är nog de svåraste de kan hänga på om de inte själva är mc burna. De är rätt skickliga de där mc poliserna.

Forummoderator
18 038 Inlägg
9 december 2010
Blyfot_Racing skrev:
har också varit ung å dum men vill man fort hem kör mitt i natten och man vet att man har en eller två mil på sig innan man måste bromsa då saktar jag inte ner utan gasar å kör om dom. civilare är ättare å köra i från på dagen då människor inte uppfattar dom som polis bilar

En polis kör för allt vad tygen håller flera gånger i veckan och de är mycket duktiga på bilkörning! Tanken är ju att man ska köra trafiksäkert när man har körkort ska man respektera dessa lagens väktare. Att jag sen har laddat ordenligt nån gång har skett på en "folktom" och känd väg. Men inte fan provocerar jag nånting.

Du måste ha ett enormt behov av att hävda dig plus en bil med rejält effektövertag?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
9 december 2010
tkd_rille skrev:
Richard-940T skrev:
tkd_rille skrev:

Rätt sant. Men fortfarande så är de ju rätt att jaga lite. De ger ju upp om de verkligen fattar att de aldrig hänger på. Mc är nog de svåraste de kan hänga på om de inte själva är mc burna. De är rätt skickliga de där mc poliserna.

Mc poliser! Skulle vara kul att testa, fast då med en cross eller motard... Blir nog rätt svårt tror jag!

Meldem
917 Inlägg
9 december 2010
Har aldrig "kört ifrån" polisen, skulle aldrig falla mig in, dels så skulle jag eventuellt kunna köra in på en sidoväg/skogsväg om det skulle lyckas.

Dock så har jag kört om polisen på motorvägar med celican, fyfan vilken hjärtklappning man hade när man gick in i högerfilen igen. ja jag körde lagligt!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Muttley
9 december 2010
Richard-940T skrev:
tkd_rille skrev:
Richard-940T skrev:

Mc poliser! Skulle vara kul att testa, fast då med en cross eller motard... Blir nog rätt svårt tror jag!

Om man kör landvägshoj och inte redigt kan hålla fullt blås i skarpa kurvor så är man nog rätt torskad.

Och om du kör motard så får du välja en mc polis som kör landsväghoj smile vi har en polis i hlm som kör offroad. Den mest störda polisen vi har i denne stad faktiskt. Han kör typ överallt fastän han inte behöver.

170 Inlägg
9 december 2010
Jag va 19år gammal och på väg hem efter en dejt. Tjejen körde jag hem i sthlm, och ja ska åka hem till nynäshamn. Ja kör 90? på nynäsvägen förbi globen, och max tillåten var 90. Så ser jag blåljus långt bakom mig, som kommer närmre å närmre, så jag saktar ner å ställer mig längst till höger och sänker till 70-80km/h. Då lägger dom sig bakom mig, och blinkar att ja ska stanna. Eftersom ja inte gjorde nått fel, för utom å gasa 1 gng i tunneln för å höra motorn jobba, så gasa jag på och åkte hem. Ja satt i en sierra cossie me 330kitt, så dom hade inte så stor chans, dagen efter fick farsan ett samtal från polisen där hans bil smitit från polisen, det stämde ju inte för han har inget körkort och sonen är "bortrest" yikes

Han varnade mig ang å köra fort, jag lyssnade inte så han sålde bilen 1v senare...
Detta va dock ca 6år sen... Jag ångrar mig att ja inte stanna just för att få behålla bilen hmm

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
9 december 2010
tkd_rille skrev:
Richard-940T skrev:
tkd_rille skrev:

Om man kör landvägshoj och inte redigt kan hålla fullt blås i skarpa kurvor så är man nog rätt torskad.

Och om du kör motard så får du välja en mc polis som kör landsväghoj smile vi har en polis i hlm som kör offroad. Den mest störda polisen vi har i denne stad faktiskt. Han kör typ överallt fastän han inte behöver.

hässleholm!? Isf vet du kanske var kalkbrottet i ignaberga ligger!?
Där har man kört ett x-antal gånger, då har dom kommit..

Varningar. 36
1 200 Inlägg
9 december 2010
Jag körde ifrån snuten i min volvo amazonas. 250 blås på 30 väg och dom hade fartkontroll, inga problem, körde rakt över dom sen hade dom ingen chans.

Dra åt helvete vad folk trollar i den här tråden, STÄNG AV!

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Muttley
9 december 2010
Richard-940T skrev:
tkd_rille skrev:
Richard-940T skrev:

hässleholm!? Isf vet du kanske var kalkbrottet i ignaberga ligger!?
Där har man kört ett x-antal gånger, då har dom kommit..

Japp vägen uppe på kalkbrottet ska man inte leka, han som bor där blir helt galen. Kan säga att motorcyklarna som kör på den vägen kör inte direkt sakta för de är rätt bra kurva man kan köra rätt snabbt precis vid hans hus.

Men inte visste jag att polisen brukade köra ut dit.

Sök