2892
Sök

Motorer som passar i Mercedes 308-310 flakmodeller (W601/W602)???

40 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Hej, har en 310 med det stora flaket. Fin fin lastyta! Motorn är fööööööööör slö. Gått  36 000 mil kanske så nya ringar å kam räcker kanske långt men om så måste utväxlingen ändras alt dubbla njurbälten inköpas:)

Någon som vet vad de skall gå att toppa olastad på rakväg från fabrik med org 2.3L och 104hkr motorn?

Vilken eller vilka motorer kan man stoppa i från mercedes med säg, minst 50hkr till? (Har 104hkrstackare nu på en, tror jag 4:a). Skall helst ha likvärdigt insprutningssystem så så lite meck å möjlighet för besiktningen att upptäcka bytet tongue.

Tips på annan slutväxel. Varvar max i 130km/h i nerförsbacke :S

Tackar på förhand killar!

40 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
Hallåååååååååååå? Ingen som vet!? Tror icke detta!!! Behöver inte passa rakt av. Kan bygga om motorfästen men bör passa ungefärligt å vara en-punkts insprutare på 4-cylindrar å mellan 2.3-2.5L (Min är en 90:a å därmed katalysator så någon insprutningsvariant av ovan nämnda måste sitta vad jag förstår för att katalysatorn inte skall gå sönder inom orimligt kort tid. Svårt å tro att det är en fyr-punkts insprutare 2.3L 4-cylindrig bensinmotor.

Behöver byta lådan oxå då utväxlingen gör en tokig. Alt ändra utväxlingen i bakaxeln från passande modell. Med starkare motor krävs ju lägre utväxling. Har 90 mkt slitna hästar. (Var 90 hästar förr, nu efter 36 000 mil å dåligt servade sådana är det kanske 60 hkr kvar å bara halva vridmomentet smile Så läget är ALLVARLIGT...)

Tipsa gärna om en bilmodell jag kan köpa för att båda checka konditionen samt ta nödvändiga delar ifrån. Brukar behövas lite små saker efterhand sägs det... (
God natt!

40 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Konstigt, måste vara många som bytt motorer å lådor alt utväxling i bakaxeln på dessa. De låter ju som ett jaktplan gör utvändigt i 1 mach när de går i 100km/h invändigt smile Helt omöjligt å köra utan hörselproppar. Skall man lasta så går de bara i 100km/h på raka :S (Sliten motor har jag iofs...)

God natt!

612 Inlägg
11 november 2010
Är det 104 eller 90hk du har, eller hade från början kanske man ska säga? Bensin eller diesel? Kan man inte Mercedes på sina fyra fingrar så kan man inte räkna ut mycket av vad som sitter i din bil i nuläget, och då har man inte heller så mycket att säga...

40 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
Hej, är en Bensinare på 4-cylindrar och 2.3L. Har 77kw vilket bör bli de 104hkr. Ja, kanske är som du säger men frågade på en skrot å han sa att typ alla MB motorer bör passa i dem...

Tackar!

Sök