4472
Sök

M50B25 komplös på1:an, hjälp!

116 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
#1
Hej! som rubriken säger, min motor är komplös på 1:an efter en misslyckad växling som gjorde att den övervarvade ( växla från 5:an till 2:an ist för 4:an pga väldigt sladrig växelspak som gör det svårt att känna lägena.....) och undrar då vad det billigaste tillvägagångssättet är för att få en fungerande motor/bil?

renovera den helt dvs byta det mesta i toppen ( lika bra att göra det när den ändå är isärtagen) eller hitta en utbytesmotor?

tacksam för bra svar!

söker inga idiotförklaringar..

MVH//Jesper Mårdberg

God made the sky blue and white for a reason, he loves BMW ;)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 augusti 2010
#2
paj topplockspackning och/eller snea ventiler, motor måste delas i vilket fall.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

116 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
#3
NITROUS skrev:
paj topplockspackning och/eller snea ventiler, motor måste delas i vilket fall.

jo de vet ja ju redan men vad blir billigast? renovera eller byta?

God made the sky blue and white for a reason, he loves BMW ;)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 augusti 2010
#4
ragga tag i en ny topp och bulta på

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

116 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
#5
NITROUS skrev:
ragga tag i en ny topp och bulta på

mjo..


nån annan som har förslag? smile

God made the sky blue and white for a reason, he loves BMW ;)

vinnarskalle!
907 Inlägg
1 september 2010
#6
Riv toppen och inspektera först! Men jag tror nog en utbytesmotor kan bli billigare i slutändan. Kanske lite mera jobb.. men delarna som är hela från din nuvarande kan du säkert sälja i delar på PPF och tjäna ihop nån tusing. Annars kostar väl ett tomt topplock 1,5-2k ungefär, men då tillkommer ju sotningssats och nya ventiler på det...... hör med joel vad han säger wink


116 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
#7
Casy skrev:
Riv toppen och inspektera först! Men jag tror nog en utbytesmotor kan bli billigare i slutändan. Kanske lite mera jobb.. men delarna som är hela från din nuvarande kan du säkert sälja i delar på PPF och tjäna ihop nån tusing. Annars kostar väl ett tomt topplock 1,5-2k ungefär, men då tillkommer ju sotningssats och nya ventiler på det...... hör med joel vad han säger wink

ska göra det smile har en polare som kanske vill köpa den för typ 2000.

God made the sky blue and white for a reason, he loves BMW ;)

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
1 september 2010
#8
utbytes motor tror jag blir billigast.. och även mycket smidigare.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

1 482 Inlägg
1 september 2010
#9
Byta motor. Har du otur har ju kolven tagit stryk och då måste du ur med motorn iaf.

BLT Service
Theracords Music Label

Bilmekaniker
805 Inlägg
2 september 2010
#10
bara till att riva, vad det än är så kommer du behöva dela motorn. Kan vara allt från ventil kolv, kolvringar topppacknig osv

116 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
#11
Det blir motorbyte!

Har hittat en perfekt motor som bara gått 17k (min har gått 25k) och den har mellan 13-14kg i komp på alla cylindrar.

koppling ska bytas på samma gång, nån som har förslag på en sats som e bättre/tåligare än original eller är orginal till en annan modell men som passar på M50 å som kostar mellan 2-3k? annars går ja på en orginal som kostar 1,6k

tack för bra svar!

MVH
Senast redigerat av jeppsthepepps (2 september 2010)

God made the sky blue and white for a reason, he loves BMW ;)

Bilmekaniker
805 Inlägg
2 september 2010
#12
du kan ju köra på orginal ifall du inte har planer för värsting trimma smile orginal håller gott och väl på alla bilar sålänge man behåller bilen i orginal skick

116 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
#13
AnesN skrev:
du kan ju köra på orginal ifall du inte har planer för värsting trimma smile orginal håller gott och väl på alla bilar sålänge man behåller bilen i orginal skick

nej nej blir ingen turbo eller nåt värstingtrim på denna bil, bara chippa å lite lull lull runt om smile

det kommer dock bli en del buskörning^^ så därför ja undrade men då vet ja, tack så mycket! smile kör på original dvs!

MVH

God made the sky blue and white for a reason, he loves BMW ;)

Bilmekaniker
805 Inlägg
2 september 2010
#14
då kan du nog likabra köra på orginal, mycket billigare tongue

116 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
#15
AnesN skrev:
då kan du nog likabra köra på orginal, mycket billigare tongue

jo tack de blir så! tongue

MVH

God made the sky blue and white for a reason, he loves BMW ;)


Sök