2270
Sök

Volvo 855 t5 hackar när laddtrycket kommer varför?

1 september 2010
Trådstartare
tja ja har en 855 t5 som e steg 3 chippad öppetfilter mm, den har börjat hackar när laddet kommer, går skitfint tills man börjar gasa på , hacket e bara mellan 2500-3500 varv ,lamdanlampan lyser, kan de vara soppapumpen som börjar ge upp? elle e de fel på chippet? elle e de lamdasonden som e kass?
tacksam för svar om va de kan va...

Fri fart för ett fritt folk!
14 163 Inlägg
1 september 2010
börja med att kolla vad felkoden säger skriv sedan vad det visade för fel

innan det är det meningslöst att gissa sig fram eftersom det kan vara allt från dåligt med soppa i tanken och att en ventil har blviti bränd smile

Kör fort så hinner inget hända...

Bilmekaniker
805 Inlägg
2 september 2010
kolla felkod till att börja med, kan vara mycket, lambda kan det ju vara med tanke på att lampan lyser

341 Inlägg
2 september 2010
kolla igenom alla tryckslangar samt vakumslangar ordentligt, vanligaste är den sista tryckslangen innan insuget samt vakumslangen på vänster sida av insuget som brukar gå av/ bli hål på, när byttes tändstift senast? samt övriga tänddelar? kan också vara värt att gå igenom, men kolla felkod först.

546 Inlägg
2 september 2010
hade samma problem på min och då var det stiften som inte ville vara med så prova ett par nya

1 878 Inlägg
2 september 2010
vi kan inte sitta här och gissa, du har en diagnosbox. använd den utan felkoderna kan vi sitta och gissa oss fram.

977 Inlägg
2 september 2010
Jag tror som ante123. Precis så betedde sig min motor och det försvann efter att jag bytte tändstift.

14 163 Inlägg
2 september 2010
Frozen1985 skrev:
vi kan inte sitta här och gissa, du har en diagnosbox. använd den utan felkoderna kan vi sitta och gissa oss fram.

verkligen hade varit skillnad om det inte legat någon felkod men eftersom lambda lampan lyser är något lagrat

977 Inlägg
2 september 2010
Lyser lamdalampan hela tiden eller börjar den blinka när "hacket" kommer?

1 878 Inlägg
3 september 2010
Growe skrev:
Frozen1985 skrev:

verkligen hade varit skillnad om det inte legat någon felkod men eftersom lambda lampan lyser är något lagrat

MOTORELEKTRONIK LAMPAN

14 163 Inlägg
4 september 2010
Frozen1985 skrev:
Growe skrev:
Frozen1985 skrev:

MOTORELEKTRONIK LAMPAN

alla kallar den olika saker den tänder sig vid fel på avgasreningen smile alltså kallar många den inkl mig själv den för lambda lampa smile

Oturen själv
593 Inlägg
4 september 2010
Se över spridarna, Kan vara dålig kontakt etc..

Brum

4 september 2010
Trådstartare
hitta felet. tändkablarna va dåliga, bytte ut kablarna å rotor, fördelare å spole å nu går den igen, tack så mycke för hjälpen.

Sök