Tja! idag när jag åkte till jobbet märkte jag en sak! drog ner rutan på volvon och sedan upp igen så ser jag att den inte alls sätter sig rätt utan att den sitter helt snett mot B stolpen! Sen när man vevade ner rutan så kunde man i princip röra på hela rutan som den inte sitter fast över huvudtaget! hjälp mig!
plocka veck panelen med skinn/tyg som sitter i fördjupningen, bakom den sitter skruvar.. ta bort handtaget för dörröppning.. har dessutom för mig att det är fyra skruvar i botten, kan dock ha fel.. nu sitter den bara i clips runt om nertill, så du kan bara dra ut den lite försiktigt.. sen lyfter du den uppåt eftersom den hänger på rutlisten.. lossa tåtarna till varningslampan och elhissar så är det hela klart..! =]
Nu har jag rivit bort dörrsidan och såg att clipset längst bak var borta så jag satte dit det, men nu istället när jag har rutan uppvevad så läcker det in luft så man hör vinddrag! har rutan hamnat snett eller något då? går det ta bort clipset smidigt igen eller kommer det bara gå sönder?
Det går om du är försiktig, dom har en tendens att gå sönder om man inte är lätt på handen. Men annars är det bara att åka till närmaste Volvo, dom kostar mer eller mindre ingenting alls.
Om rutan sitter snett så borde du ju kunna se det, är det inte någon list det släpper in luft?
Det går om du är försiktig, dom har en tendens att gå sönder om man inte är lätt på handen. Men annars är det bara att åka till närmaste Volvo, dom kostar mer eller mindre ingenting alls.
Om rutan sitter snett så borde du ju kunna se det, är det inte någon list det släpper in luft?
Jo för när man drar upp rutan nu så ser man längst upp där så att den åker framåt mot motorhuven om man säger så, aja får väll titta på det!
då får du kolla över dom två 10mm muttrarna som håller i hela fönsterhissen för sitter en av dom löst så rör sig hela fästet och rutan fastnar snett, annars är de en justeringsak i glidskenorna som sitter i fel hål de är den främre skenan de finns i.
jag har samma problem på min bil och ja vet inte hur ja ska fixa det, men jag vet hur ja ska göra för att rätta till det om man av ngn anledning varit tvungen att ta ner rutan. och det är då att öppna dörren och sen ta och klicka till snabbt på knappen så att den bara åker ner ngn mm, sen ska du ta och klämma med händerna i främre delen av fönstret och dra uppåt så hänger den med, sen håller du kvar ena handen så den inte åker ner och trycker på knappen så rutan åker upp igen tyvärr har ja ingen lösning på det
men det är ju bara plocka bort dörrsidan och sen nya clips som håller fast rutan. Det var ett som hade lossnat på min men det är fortfarande likadant så antingen är det fler som har lossnat eller så har samma lossnat igen!