The_Mechanic skrev:
NJ_ skrev:
mrcelica skrev:
Nästan som att köra bil ? Snälla säg att du skämtar !!!
Tex. att lära sig backa med släp är helt ärligt 100ggr svårare än att lära sig köra bil ! Vet vad jag talar om eftersom jag är yrkeschaufför ! B-kortets teori är rena dagisleken i jämnförelse med C/E kortet, mcket klurigare med flersvarsalternativ..
12st lektioner ? Ska du endast ha C kort ? Du lär inte fått ett ända jobb utan att ha E-behörighet, sedan är det nästan ett måste att ha ADR...
backa me bil å släp lär man sig ju på en dag (kanske inte högersväng).... C kortet å B kortet är ju iprincip sammasak.. bara läsa lite i boken så har man det.. å jag har bara C kort å jag har jobb...
(håller dock på att ta E kort)
Joooru jag vill se en lära sig backa med 24m ekipage med dolly på en dag..., har själv suttit o tränat på backa me släp o dolly, då vi har åkeri, och de är fan ingen lek i början, har suttit ett antal dagar i sträck och jag är fortfarande värdekass, men visst vissa är ju världsmästare bara för att man lyckats ta korten.....
Jag testade en gång, tog mig 20 minuter att komma 10 meter bakåt. (Rakt bakåt, får ju börja om HELA JÄVLA TIDEN!)
MEN, åtminstone på UVS (Numera Framtidsgymnasiet) så har man 10 minuter på sig att backa "hyfsat" fint till en lastkaj.
Framåt är ju en barnlek, precis som vanlig lastbil fast större vilket betyder stora fina svängar.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.